MiaM: Nej, det är säkert görbart, men det skulle säkert ta någon månad att fixa ihop det för mig om jag lägger kvällarna åt det... Jag håller med om att det känns klurigare med effektdelen i switchomvandlaren än resten. Det finns säkert någon här på elektronikforumet som kan bygga detta på några kvällar, men sen tillkommer ju test för att se att den är stabil i alla lägen och kanske viktigast av allt att det är säkert att utspänningen under alla omständigheter aldrig tillåts att skena = dyrt att byta batterier.
Nu är jag kanske lite väl pessimistisk...

Dock tror jag att man vinner varken pengar eller tid på att bygga detta själv. Det man mest får ut är nog att man lär sig rätt så mycket av ett sådant projekt om man inte pysslat med det förut.
För tillfället håller jag på med andra projekt som jag har bestämt mig för att ro i hamn, eller i alla fall försöka. Ett av dem är ett batteriövervakningssystem för övervakning av state-of-charge och state-of-health mm. Bifogar en bild för de som är intresserade av hur det kanske kan komma att se ut.
Front panel drawing.png
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.