Bygga spistimer?
Re: Bygga spistimer.
Har också två barn och känner inte igen mig i problemet med vällingen. Såhär brukar jag göra. Fyller först kallt vatten och använder en tratt till nappflaskan så att man inte spiller pulver utanför. (funkar säkert med en avklippt petflaska eller liknande) . Sedan sätter jag på ett lock och skakar( inte den vanliga pipen) . Har aldrig haft något större problem med klumpar men sempers välling är lite tjockare än Nestlé som man knappt behöver skaka. Så knappar in 35sek på vår micro blir alltid perfekt för 200ml. På med pipen och upp till barnen.
Vi kör med Semper välling och jag gör så här:
Häller i 270 ml kallt vatten i flaskan.
6 mått vällingpulver i flaskan, går alldeles utmärkt utan tratt om man inte har grav parkinsons.
På med nappen och skaka fram en virvel i flaskan så allt pulver blir blött utan att komma upp i nappen.
Skaka kraftigt för att få bort ev klumpar.
Värm ca 40 s i mikron.
Häller i 270 ml kallt vatten i flaskan.
6 mått vällingpulver i flaskan, går alldeles utmärkt utan tratt om man inte har grav parkinsons.
På med nappen och skaka fram en virvel i flaskan så allt pulver blir blött utan att komma upp i nappen.
Skaka kraftigt för att få bort ev klumpar.
Värm ca 40 s i mikron.
Såhär gjorde mamma när jag var barn; hon knäppte upp blusen alternativt lyfte på tröjan. Alternera mellan höger och vänster bröst, skaka lite om det känns bra (behövs inte för att få bort klumpar) 

OK, du tänker på den där "killen" i media för ett tag sedan som
hade gjort något slags könsbyte och som sedan blev "gravid" ?
hade gjort något slags könsbyte och som sedan blev "gravid" ?