Motorskyddet eller relä?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
cjmastermind

Re: Motorskyddet eller relä?

Inlägg av cjmastermind »

Hej Kjelle !

Du har rätt det är den med bara en fjäder. Tyvärr är det ett väldigt trångt utrymme, det är precis så mycket utrymme så att jag kan skruva bort plastlocket med en kort skruvmejsel. Så för att göra rent så behöver jag nog montera bort hela. Eller kan jag dela den på något annat sätt? Är det bökigt att få det tätt om man skruvar loss hela röret från tanken?

// CJ
Kjelle

Inlägg av Kjelle »

Ja det ser lite tight ut, det finns ett sexkant fäste på själva tryckströmbrytaren, strax under sitter det en mutter, det kan vara en unionskoppling, isåfall en skiftnyckel på tryckströmbrytaren och en på muttern därunder.

Får du isär det så försök och dra nya rör så du får tryckströmbrytaren lättare tillgänglig.

Jag har tätat med vanligt lin samt smörjpasta, kolla i Rinkaby katalogen.

Kopplingar med lin brukar vara 100% täta.

Kjelle
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

Om du misstänker tryckströmbrytaren så prova att drämma till den med något lämpligt och med lämplig styrka när den borde ha slagit till.

(Om det hjälper så får du väl montera en subwoofer till hemmabiosystem som kan skaka om den när trycket blir för lågt :) )

Det jobbiga med sånthär är väl om VVS-delen är jobbig, typ annat än moderna metaller så att allt har rostat/oxiderat/ärgat o.s.v....
Skriv svar