luktborttagare

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: luktborttagare

Inlägg av Glenn »

anlamotte skrev:TurtleWax har en spray som heter Odur-X, den har jag använt med framgång för
att få bort hundlukt ur en bil.
När jag jobbade med bilar hade vi nån spray som verkar vara nåt liknande (men kom i 20l dunkar), den var
dock bara effektiv mot organiska lukter, mot det var den dock ruckigt effektiv.
Användarvisningsbild
Biker

Inlägg av Biker »

Finns la dom här ganska enkla men vanliga sprayerna - är typ bikarbonat löst i vatten i blomspruta
Användarvisningsbild
bit96

Inlägg av bit96 »

Att tända på en droppe RIKTIG parfym är ju annars ett gammalt knep att få bort röklukt m.m.
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Intressant är att en hel del av råden är att dölja lukten under kraftigare lukt... Det bästa är väl att få bort orsaken till den otrevliga lukten först, sedan kan man sätta in alla de Wunderbaum man vill.
holm44

Inlägg av holm44 »

bit96 skrev:Att tända på en droppe RIKTIG parfym är ju annars ett gammalt knep att få bort röklukt m.m.
:( Problemet är att tak väggat golv textiler har fått en skarp inbiten lukt som inte går att tvätta bort(kan inte tvätta tak väggar osv i en husbil med dess inredning)Orsaken måste vara amd-batteriet som blev 40-50 grader.Sprack ej,svällde ej men lika förb-t måtte lukten kommit därifrån.Batteriet luktar f.n. ingeting.
Har laddat upp- och ur flertal ggr o det lämnar ca 60% effekt

Det är därför jag vill prova med jon eller ozon!

leffe :doubt:
Skriv svar