Rea på TI spektrumanalysator
Re: Rea på TI spektrumanaylsator
Stort RF-intresse bland EF-medlemmar. Skoj!
För större frekvensområde och fortfarande lågpris finns också..."DVB-T dongles based on the Realtek RTL2832U can be used as a cheap SDR"
Finns mycket skrivet om saken...här är en länk ur högen efter en Google-sökning:
rtl-sdr, Scanning the Bands
För större frekvensområde och fortfarande lågpris finns också..."DVB-T dongles based on the Realtek RTL2832U can be used as a cheap SDR"
Finns mycket skrivet om saken...här är en länk ur högen efter en Google-sökning:
rtl-sdr, Scanning the Bands
- Klas-Kenny
Har ett par egenbyggda 433MHz sändare jag velat låna en specka till ett bra tag innan jag vågar börja använda, här dök den upp. Fan vad bra!
Beställt.
Beställt.

Vad skulle krävas för att utöka spektrumet iaf från 928 MHz neråt? Lite underligt att frekvensområdet är diskontinuerligt.
Ja, jag funderade också på varför det var hål i frekvensomfånget, är det tre olika delar som kopplas in som klarar olika frekvensspann, eller är hålen medvetet gjorda för att inte klampa in på amerikanska militära frekvenser eller vad ? (Sådant har man ju sett förr)
Och när jag skulle beställa så var självklart inte koden giltlig längre 

Det var ju iofs. en utförsäljning så det är ju inte så konstigt att det tar slut så småningom... Tråkigt för er som inte hann med 

Ja det stod ju uttryckligen att det var så länge lagret räckte, det var därför jag beställde direkt och inte funderade så mycket 

Funderade inte heller länge...men såg det inte förrän i går kväll 

- Klas-Kenny
Såg det på telefonen igår eftermiddag, funderade inte i fem sekunder utan beställde så fort jag bara kunde, var lite krångligt genom telefonen nästan utan täckning. 

Jag tog det också via mobilen men det var inte helt enkelt... Jag behöver en större skärm som tar mindre plats i fickan! 

-
Melkutt skrev:Och när jag skulle beställa så var självklart inte koden giltlig längre
Samma här