Verktygsrevolvern centrerar inte borrarna

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Evaldos

Re: Verktygsrevolvern centrerar inte borrarna

Inlägg av Evaldos »

Siemens 810T
Ok, rätta mig om jag har fel, men jag tror ni har fel, när jag har så stora avikelser så ändrar jag parametrarna: Axel ett: parameter 2440, Axel två parameter 2441 osv.
Dvs. axel X= parameter 2440 och axel Z parameter 2441, bara att prova sig fram med ca ett tusen enheter i taget, referens köra och mäta igen.
Tukklaren

Re: Verktygsrevolvern centrerar inte borrarna

Inlägg av Tukklaren »

Evaldos skrev:Siemens 810T
Ok, rätta mig om jag har fel, men jag tror ni har fel, när jag har så stora avikelser så ändrar jag parametrarna: Axel ett: parameter 2440, Axel två parameter 2441 osv.
Dvs. axel X= parameter 2440 och axel Z parameter 2441, bara att prova sig fram med ca ett tusen enheter i taget, referens köra och mäta igen.
Korrekt och bra sätt. Ett snabbare sätt är att med referenskörd maskin klocka upp centrum, trycka in nödstopp, lossa skruvarna på pulsgivaren (eller mätskalan) och sakta vrida pulsgivaren tills displayen visar 0,000 (eller så nära man kan komma). Sen skruva fast pulsgivaren, stänga av maskinen och köra referens. Då hålla man referenspulsförskjutningen så nära noll som möjligt. Ev får man finlera sista tusendelarna på parameter.
Skriv svar