Jag har en stånka , XT660Z - encylindrig lite parisdakar look- 0.34L/milen - den i en ciggar skulle ju inte dra ett skit då luftmotståndet är borta.
En motor med senaste teknik 4 takt,insprutning och kanske runt 250cc drar ju nästan inget
Ja, Calibra har ju ett av de lägsta cda bland alla produktionsbilar. Även CRX är bra. Jämfört med en liten Messerschmitt-liknande har de dock ett betydande rullmotstånd p.g.a vikten, samt behöver övermotoriseras för att klara uppförsbackarna i annat än joggingfart.danei skrev:En Opel calibra liger på 0,5m². Visst det är mer än dubbelt så mycket, men det är en färdig fullstor bil som går att få för småpengar. Enklaste modden borde vara att plocka bort två cylindrar. Dom den här snubben.
Jag har ett gammalt program som heter Motor Vehicle Simulation V1.0. Har packat ihop det tillsammans med en enkel modell av Tesla Roadster, som jag gjort någon gång, som exempel.Om man skulle få för sig att bygga något, finns det överkomlig mjukvara för att göra vettiga aerodynamiska simuleringar?