Även det ligger klart utanför kravbilden...

> "...som endast används för att skriva boken på."
Det är inte meningen att den skall vara mycket till laptop heller. Det enda jag kräver av den är:glemmy skrev: nåja, ska man ge ett par hundra för en laptop så är det inte mycket till laptop om man inte har tur.
kommer gå på knäna vid youtubande, filmvisning etc.
Läste ditt ursprungsinlägg lite snabbt, snurrade till det lite när jag läste studiebidraget och tänkte att budgeten var satt högre.LillaJag skrev: Det är inte meningen att den skall vara mycket till laptop heller. Det enda jag kräver av den är:
1. Att den är liten och går att använda på bussen.
2. Att det går att skriva på den.
3. Att det man har skrivit kan föras över till en mer komplicerad dator.
Jag ursäktar om jag har uttryckt mig lite konstigt/oklart. Jag satt i skolan när jag skrev och var lite stressad.
hanzibal: Tack, men jag avstår nog. Den verkar för stor...
Papper och penna!LillaJag skrev:Om jag tänker efter så behöver det inte ens vara en dator, så länge det uppfyller kriterierna och är billigt.
Intressant, jag trodde att alla 901'r som sålts med XP hade 0+16GB flash, d.v.s. en enda halvlångsam flash. Så är iaf min (fast det är en 901GO, d.v.s. med 3G istället för blåtand), fast 16GB-flash'en är iaf inte lika långsam som den som satt i äldre Eee PC.hanzibal skrev:Tja, skulle nog vilja ha en 5-hundring för den i alla fall. En svart eeePC 901 i bra skick som nedan med WinXP, 4 + 12 = 16Gb SSD och uppgraderad till 2Gb RAM
900-serien har slutat säljas för ett bra tag sen. Egentligen rätt synd för det var verkligen en bra kompromiss gällande storlek.hanzibal skrev:Hittar den inte på Prisjakt.nu men tror ny kostar ca 2.500 kr eller strax därunder. De är strömsnåla och kan gå 8 - 10h på en laddning.