Lite svårt att ta bra beskrivande bilder på hur jag gjort då dreven sitter tajt. Men här kommer några bilder på drivlinan. Konstigt nog väsnas den inte alltför mycket trotts den låga utväxlingen.
Drevet i mitten är endast till för att centrera ena frihjulsnavet
Får ursäkta om jag börjar bli tjatig, men jag hittar bara en kulring för frihjulsnav på den sidan, du har möjligtvis inte artikelnumret på den du köpte?
Art nmr: D40-560-20 är med 20 tänder sen finns det flera ner till 14 tänder. Dreven för motordriften är köpta på samma ställe och passar Senda mopeder tror jag det var.
Blev lite nåjig efter att ha läst om diverse exploderande lipos. Så jag bestämde mig för att uppgradera lite. Istället för att ha ackarna liggandes fritt i ryggsäcken tänkte jag ha dom i en "brandsäker" väska. Har förut kört med två 22v i nerknölade i samma safebag tänkte att de nu skulle få separata safebags. Men hittade ingen som sålde sådana så det blev en kväll vid symaskinen. Rotade i gömmorna och hittade tyg som används i stålverk för att isolera elskåp. Klädde in botten också för säkerhets skull. Och En liten brandvaranare som grädde på moset
Har ny uppdragsgivare så nu åker jag inte cykel till jobbet längre. Tänkte passa på och uppdatera lite. Ett nytt cykel interface med Spänning och strömövervakning.
Strömsensorn:
Färdigt. Den röda dioden blinkar då spänningen i batterierna blir för låg
Premiärtur efter ha uppdaterat laddningsystemet och lite småprylar. Testade fullgasrepa och kom upp i 47km/h. Drog 30A då, så jag är rätt nöjd med prestandan
Pressade cykeln lite i dag. Cyklade upp till södra berget i sundsvall 240möh låg på 1300w i de brantaste partierna. Motorn var rejält het då jag kom upp