Någon som kan fräsa komplexa detaljer?
-
Re: Någon som kan fräsa komplexa detaljer?
Kan fixa detaljerna åt dig om det fortfarande är aktuellt
Ingen som reagerar på att det är 0.5mm väggtjocklek? Det är lika tunt som 5 kontorspapper.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Därav min fråga om producerbarhet tidigare i tråden. Det är ju så jä-a lätt att rita i CAD idag men att det sen ska produceras är det få som tänker på.
Nu är iofs det här lameller intill varandra, så kanske lite mer komplext än mitt, men jag har utan problem med min hemmabyggda maskin fräst en låda/burk i alu med donut-form som har 0.4mm väggar och 0.8mm botten. En pryl som är 72mm i ytterdiameter, 40mm innerdiameter och 10mm hög. Och så 6 stora hål i botten. Blev 6 gram alu kvar när den var klar.
Fast 3D-printning är nog inte så lätt med den tjockleken. Jag körde ut samma bit med en sån 3D-skrivare som härdar vätska med laser. Och det blev halvdåligt måste jag säga.
Fast 3D-printning är nog inte så lätt med den tjockleken. Jag körde ut samma bit med en sån 3D-skrivare som härdar vätska med laser. Och det blev halvdåligt måste jag säga.
- 13th.Marine
- EF Sponsor
Tråden är död sedan länge, det var en nyreggad som släpade upp den igen.
Nästa steg är att någon tillverkat bitarna och försöker förgäves få tag i personen som skall/skulle ha dem...