Att köpa/importera CNC maskin.
Re: Att köpa/importera CNC maskin.
Skulle jag köpa ny fräs idag.. o inte hade restriktioner på takhöjd.. hade jag köpt CNC från Optimum utan o blinka. Bra pris, inte super kvalitet men duger för den avancerade hempularen.
Och ja du har så rätt det är en källare.. =)
Och ja du har så rätt det är en källare.. =)
- Krille Krokodil
? Motorer, drivare och kulskruvar och en PC skall väl gå att hitta inom 20K, vad mer är det som skulle kosta skjortor? TS tak var ju 70K.tecno skrev:Frågan är väl Krille Krokodil om det är nåt att ens förhandla om, vill nog påstå att slutsumman för en ev ombyggnad vida överstiger ens vildaste fantasi. Näe inte ens om jag skulle få den.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Bara meckandet med Z kommer att kosta en bra slant, sen är det inte sagt att man på ett enkelt sätt får dit kulskruvar i X/Y men visst allt är ju möjligt men till vilket pris och arbetsinsats.
Bästa vore ju att ta sig en titt på plats och ställe för att skaffa sig en bild om det är genomförbart med de resurserna man har till hands. Motorer/drivare/nätdel/styrkort/PC är en bagatell i sammanhanget.
Bästa vore ju att ta sig en titt på plats och ställe för att skaffa sig en bild om det är genomförbart med de resurserna man har till hands. Motorer/drivare/nätdel/styrkort/PC är en bagatell i sammanhanget.
Allt beror ju på vad man menar med prisvärt. Det finns en bridgeport VMC 800 / 22 uppe på blocket för 100kkr plus moms, det är mycket maskin för pengarna. Vi har en liknande på jobbet, fast en 760 / 22, mycket trevlig maskin att jobba med!
- tecno
- Kontakt:
Fin maskin för pengarna, men den går ju inte ner i smal källartrapp > genom dörr Z och max 1780 hög + att jag förmodar TS har bara 3fas 16A att tillgå.
Oj, jag missade att det fanns en till sida när jag skrev mitt svar (på mobilen). Det var riktat till "gkar" 
Men ja, en bridgeport är lite väl stor för en källare, man må nog ha en riktig verkstad

Men ja, en bridgeport är lite väl stor för en källare, man må nog ha en riktig verkstad

- Krille Krokodil
Vad är det som skulle kosta på Z (förutom vad jag redan nämnt) sett till att han har fräs och svarv för att bearbeta vad som behövs? Visst, det är mer blod, svett och tårar än att konvertera en ny BF 30 men av pengar kommer det att landa på ungefär samma slutsumma.tecno skrev:Bara meckandet med Z kommer att kosta en bra slant, sen är det inte sagt att man på ett enkelt sätt får dit kulskruvar i X/Y men visst allt är ju möjligt men till vilket pris och arbetsinsats.
Såg defintivt ut som en kandidat. =)
Till o lägga på bevakning. =)
Till o lägga på bevakning. =)
- tecno
- Kontakt:
Ta och kolla med snubben att den inte är för hög för dig, men jag har för mig att den bör gå in på det måttet du angav tidigare.
Jag antar att du sett dessa:Jag har kikat efter en Combi-Mill i en evighet...
35kkr + moms (styck alltså)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Inte så säkert. Maskinen saknar verktygsväxlare, bordsaxlarna är bara manuella och X, Y, Z är inte så stora. Med andra ord inget för dom flesta industrianvändare