Förbättra slutsteg

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
ElectroPek

Inlägg av ElectroPek »

Min erfarenhet av klena slutsteg är att det oftast är nätdelen som inte orkar leverara (underdimentionerad). Prova att byta ut glättningskondensatorena i nätdelen till större, det har hag gort med överaskande resultat på några förstärkare. Om det ej räcker så sätt i en trafo som klarar att ge några Amp mer.
Användarvisningsbild
MNorrgren

Inlägg av MNorrgren »

okay, ja ska prova det... om jag orkar, det är ändå en del jobb, tror jag håller mig till de kloka gossarnas svar o låter det va eller köper ett större slutsteg ja. det blir lite för mycket jobb annars :S

men det kan man alltid prova. har ett gammalt uttjänt som är rätt klent o behöves fixas till...

ja tinnitus har man redan ja, e 19 o har rätt kraftig tinnitus, men det beror endast på mig då jag har smällt för mycket på nyår o andra hemmagjorda som inte borde varit så nära öronen.
men mest pga all hög musik, fan fick bygga en liten förstärkare till mp3spelaren för att jag skulle höra nåt lite högre :S
eheh, men sånt e livet :S
har för övrigt mycket bra hörsel, har mätt upp det nån gång på en fysiklektion, hörde upp till 24kHz... vilket inte är så illa.
Tekko

Inlägg av Tekko »

Illa! Själv kan man höra nån tappa en knappnål ute i köket :razz:
Skriv svar