EMCO fräs bränt styrsytem!
Re: EMCO fräs bränt styrsytem!
De brukar väl vara skolmaskiner.
Försök köp loss den riktigt billigt, läs på om Mach3/geckodrives etc. och gör en konvertering!
Försök köp loss den riktigt billigt, läs på om Mach3/geckodrives etc. och gör en konvertering!
de är en skolmaskin
dar303
tycker du jag ska sjansa på att de går å konvertera?? ska prov starta den om jag får, å kolla vad de är som häder
dar303
tycker du jag ska sjansa på att de går å konvertera?? ska prov starta den om jag får, å kolla vad de är som häder
Den _går_ att konvertera, inget snack om den saken, frågan är bara hur mycket jobb det är och hur mycket det kostar, det är allt mellan att det kan gå på en tusenlapp i delar och en gammal dator till 10-15kkr i nya delar, men oavsett så är det en supergrym maskin så köp den om du kan!!!
men de är inte säkert att den är till salu, men hade tänkt fråga iaf
men vem ska jag vända mig till lärare eller rektorn för industri programet eller nån annan?? 
troligtvis ansvarig lärare som sedan kan "fråga uppåt", är väl rätt ofta så att rektorerna inte har någon större koll...
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Den som håller i pengarna på skolan, lägg upp det som ett projekt dvs ombyggnation av styrsystem så kanske du kan få gehör för ditt intresse.
Du kan kallt räkna med att det tar tid och att det kommer att kosta en del.
Du kan kallt räkna med att det tar tid och att det kommer att kosta en del.
menar du att jag ska lägga upp ett projekt här och få hjälp för att jag visar intresse av å fixa den?? =)
Jag tror tecno menar att om du förklarar för ansvariga lärare att du vill göra ett projekt av att konvertera maskinen så är det större chans att du får köpa loss den till en rimlig peng.
Men jag kan ju såklart ha fel! 
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
I vilken form du presenterar detta för lärare och rektor får du klura på, det är ju du som ska/vill göra nåt av den trasiga fräsen. Har du plats och tillgång till el, vad säger dina föräldrar om detta?
inga problem med plats iaf har vi har haft metallverkstad hemma förut
pappa tycker de verkar som både vetigt och sen undrar han vad jag ska ha den till