Modern boombox
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Re: Modern boombox
Nu har jag beställt ett underspänningsskydd och testspelat lite mer. Det fungerar fint, förutom att Kendoplattan snart kommer att bli föremål för en övning i kast med liten datorplatta. Usch vilken skt... Spotify är större delen av tiden övertygad om att den är offline, och vill inte spela ens redan nedladdad musik. Tune In Radio fungerar, men det är problem med den trådlöa mottagningen. Mätaren visar ok, men det pausar ständigt. Provade att använda en Huawei U8500 mobil istället, fungerar mycket bättre på samma ställe. Och jo jag har nytt mjukvara i bägge, de kör Cyanogenmod båda två.
- )ExecutoR(
Lånar tråden lite. Vad tror ni om denna förstärkare i liknande bygge? Jag har en hemma och den orkar kräma på riktigt bra. Testade med ett par gamla stereohögtalare (varsin 8" bas och en diskant). Drev det hela på ett 5000mAh 11.1V Li-Po och det spelade så det skakade i hela lägenheten när man drog på.
Hur det orkar driva nån vidare bas utomhus är dock en annan sak, och sen vet jag inte om det är den mest effektiva kretsen, men med tanke på att den knapt blev ljummen så kan inte effektförlusten vara allt för stor.
Vad tror ni? Ljudkvalitén lär duga gott för en boombox och för under $10 med frakt käns det rätt prisvärt.
[EDIT]
Bra om man får med länken också...
http://www.dealextreme.com/p/y148-audio ... dule-93121
Hur det orkar driva nån vidare bas utomhus är dock en annan sak, och sen vet jag inte om det är den mest effektiva kretsen, men med tanke på att den knapt blev ljummen så kan inte effektförlusten vara allt för stor.
Vad tror ni? Ljudkvalitén lär duga gott för en boombox och för under $10 med frakt käns det rätt prisvärt.
[EDIT]
Bra om man får med länken också...

http://www.dealextreme.com/p/y148-audio ... dule-93121
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Nu är projektet i princip färdigt iom att skyddsmodulen är inkopplad. Det finns naturligtvis tankar på förbättringar, men det kanske blir senare. En laddare till mobilen vore inte fel, och kanske även ett större Li-ionbatteri och en inbyggd laddare för detta.
Skyddsmodulen var lite knepig att koppla in. Man måste ansluta alla celler till ingången, det är rätt naturligt. Men för att modulen ska starta så måste man tillfälligt ansluta plusspänning på utgången. Detta löstes med en tryckknapp. Inte så smidigt, man måste först slå på brytaren och sedan trycka på knappen för att starta boxen. Men det får gå. Särskilt med tanke på den snygga monteringen av knapparna, har verkligen fortsätt med ghetto-stilen
Lite sprayfärg var ju ett måste också
Som tur är låter det betydligt bättre än det ser ut. 
Skyddsmodulen var lite knepig att koppla in. Man måste ansluta alla celler till ingången, det är rätt naturligt. Men för att modulen ska starta så måste man tillfälligt ansluta plusspänning på utgången. Detta löstes med en tryckknapp. Inte så smidigt, man måste först slå på brytaren och sedan trycka på knappen för att starta boxen. Men det får gå. Särskilt med tanke på den snygga monteringen av knapparna, har verkligen fortsätt med ghetto-stilen

Lite sprayfärg var ju ett måste också

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.