Ja, det ska gå att göra i ArtCam, jag har dock själv aldrig gjort det men vet att möjligheterna finns. Filformat såsom IGES ska fungera till det, och till väldigt många CAM-program.
Sesådär, nu när självaste rektorn kom hem efter ett par veckors semester så lyckades jag fånga honom i korridoren. Han sa att det fanns möjlighet till finansiering, men då behöver han ha en kostnadskalkyl. Antar att jag behöver approximera lite värden och komponenter och lista upp dem med andra ord?
Vad jag kan komma på själv är det nåt att bygga en ram utav, trapetsgängad gängstång, lager, motorer, frässpindel (överhandsfräs?), skenor utav något slag och ett bord att spänna fast stycket som ska fräsas i. En styrenhet behövs också såklart! Vad med kan jag tänkas behöva?
Om du vill bygga en billig CNC-fräs så tror jag denna är både lättbyggd och billig. På den sidan står det nått om att delarna kostar ca $100 http://makeyourbot.org/mantis9-1
Sådär! Nu har jag bestämt mig för att köpa ett färdigt kit då det blir väldigt lite tid över med alla andra studier. Jag kommer att köpa en RepRap Prusa Mendel, vilket iallafall är en början till att bygga en egen skrivare