Hackerspace/Makerspace i Norrköping/Linköping...
Re: Hacklab i Norrköping/Linköping...
Jag är i Linköping, vore kul att träffa likasinnade nånstans. Debattera AVR vs PIC.. eller nått.
Låter ju kul! En lödugn man kunde nyttja skulle vara bra ibland.
- zekkexavior
Befinner mig utanför linköping och är väldigt intresserad utav nåt sånt här! 

Ska vi försöka boka in en träff där vi kan diskutera om det kan va värt att försöka dra ihop en gemensam lokal? lite svårt att bedöma vilket angagemang man kan få för ett sånt här projekt via onlinediskussion,
Låter utmärkt med en träff (i Linköping...)
Jag är här åtminstone nästa vecka.
Jag är här åtminstone nästa vecka.
Vad händer med detta då?
Tycker också att det låter intressant!
Saknar både lab och verkstad hemma så det blir ju inte att man håller på med det så mycket som man skulle vilja.
Tycker också att det låter intressant!
Saknar både lab och verkstad hemma så det blir ju inte att man håller på med det så mycket som man skulle vilja.
- zekkexavior
Som ovan har sagt, en träff vore intressant. Jag har varken verktyg eller expertis att skänka, men intresset är stort och jag stöder detta! 

Jag är väldigt intresserad, bor i linköping och studerar(collegeingenjör).
inget som spelar stor roll för mig men hur ligger åldern?
Jag är 22år och ligger väl mittemellan nybörjare mellannivå!
Så ni får gärna pm:a mig om det skulle bli en träff i linköping!
inget som spelar stor roll för mig men hur ligger åldern?
Jag är 22år och ligger väl mittemellan nybörjare mellannivå!
Så ni får gärna pm:a mig om det skulle bli en träff i linköping!
Jag kan erbjuda mig att arrangera en träff i min tvåa i centrala Linköping. Fika utlovas (obs ej hemlagat).
Boka in era möjliga kvällar på följande sida: http://www.doodle.com/kke59ddygkheyn7p?lt=2
Jag har nyligen startat företag för utveckling av inbäddade system. Några saker jag personligen skulle ha nytta av: mikroskop, lödugn, nätverksanalysator, samples av mekanik och komponenter. Oavsett vilket är det alltid trevligt att stifta bekantskap med fler med samma intresse!
När vi bestämt en tid så skickar jag PM med adress och portkod.
Boka in era möjliga kvällar på följande sida: http://www.doodle.com/kke59ddygkheyn7p?lt=2
Jag har nyligen startat företag för utveckling av inbäddade system. Några saker jag personligen skulle ha nytta av: mikroskop, lödugn, nätverksanalysator, samples av mekanik och komponenter. Oavsett vilket är det alltid trevligt att stifta bekantskap med fler med samma intresse!
När vi bestämt en tid så skickar jag PM med adress och portkod.
Tre har svarat hittills, varav en inte verkar seriös.
Med så här få kan vi inte räkna med att göra några allvarliga planer men ni är förstås fortfarande välkomna.
Jag väntar tills ikväll med att bestämma tid, ifall någon mer anmäler sig. Det lutar åt måndagen 8 oktober.
Med så här få kan vi inte räkna med att göra några allvarliga planer men ni är förstås fortfarande välkomna.
Jag väntar tills ikväll med att bestämma tid, ifall någon mer anmäler sig. Det lutar åt måndagen 8 oktober.
Det här var ju klart intressant.
Hade jag mera tid så skulle jag definitivt hänga på, hmm.. någon kväll borde man kanske kunna klämma in.
Hade jag mera tid så skulle jag definitivt hänga på, hmm.. någon kväll borde man kanske kunna klämma in.

- zekkexavior
8 oktober är noterat, ungefär vart i linköping befinner du dig?