Gratis Logg mjukvara
Re: Gratis Logg mjukvara
helt rätt, senaste tillskottet är att man kan skriva C# till andriod via Mono
http://www.infoq.com/presentations/Andr ... T-and-Mono
http://www.infoq.com/presentations/Andr ... T-and-Mono
Har du tips på några grafikpaket som du använt för att få ett sånt professionellt utseende på din applikation?lizerdboy skrev:i Visual studio C# så finns mycket redan färdigt och fungerande, det gör att jag inte måste spendera mängder av timmar bara
för att få grunden gjord, däremot så går det fint att göra det riktigt avancerat om man vill.
Dom som ville testa har fått ett PM med info.
om någon inte fått eller om det är någon annan som vill testat hör av er !!
Jag har endast använt ett extern paket som behandlar grafen, nästa version kanske jag ska kolla på openGL eller liknande för grafen.
Annars så är allt från VisualStudio 2010
om någon inte fått eller om det är någon annan som vill testat hör av er !!
Jag har endast använt ett extern paket som behandlar grafen, nästa version kanske jag ska kolla på openGL eller liknande för grafen.
Annars så är allt från VisualStudio 2010
Sitter och kämpar med java monstret 
första delen avklarad av del projekten man ska göra.
Gör en konverterar för exporterade filer från Loggprogrammet.
Man kan iaf ladda in, sätta in/ut separatorer, och arrangera om datan, välja vilken data man vill ha, och sedan spara resultat data i en fil.
Och självklart plotta datan

Nu ska ett grafiskt gränssnitt skapas till programmet som del2 pust

första delen avklarad av del projekten man ska göra.
Gör en konverterar för exporterade filer från Loggprogrammet.
Man kan iaf ladda in, sätta in/ut separatorer, och arrangera om datan, välja vilken data man vill ha, och sedan spara resultat data i en fil.
Och självklart plotta datan

Nu ska ett grafiskt gränssnitt skapas till programmet som del2 pust
Senast redigerad av lizerdboy 17 juli 2012, 21:43:05, redigerad totalt 1 gång.
Installerade precis. Fick upp fliken "About" (ser en vacker ödla)... Men ser inga fält att fylla i? (fyll i ditt nick/ID)? Det finns en antydan till att det skulle finnas mer till höger i fönstret, men fönstret går inte att göra bredare ( är nu 1280 pixlar brett).
Senast redigerad av jesse 19 oktober 2011, 10:41:00, redigerad totalt 2 gånger.
I högra spalt "License Info" och UserName = nick
Och textrutan under det är den rutan man klistrar in reg nyckeln sedan
Det ska gå att göra hela fönstret pyttelitet utan att det stör funktionen !!

Om du inte får upp den som det ska vara så vill jag gärna veta vad du har för OS och .Net version installerad
Och textrutan under det är den rutan man klistrar in reg nyckeln sedan
Det ska gå att göra hela fönstret pyttelitet utan att det stör funktionen !!

Om du inte får upp den som det ska vara så vill jag gärna veta vad du har för OS och .Net version installerad
det har nog hamnat utanför kanten?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
XP professional version 2002, SP3.
Microsoft .NET Framework 3.5 SP1 (samt flera andra, se tråd)
Microsoft .NET Framework 3.5 SP1 (samt flera andra, se tråd)
Gissar på att du kör XP, är det förstoring av GUI / text / läsbarhet aktiverat i XP ??
Ser så ut eller är det som det ska vara , tänkte på system lådan med minimera, maximera, stäng Ser väldigt stor ut ?
Hmm väldigt udda
Ingen aning och känns som en longshot men ser att du bara har .NET 3.5 SP1 om man tänker på storleken genomfört dom andra .NET versionerna som inte är SP
så kan det vara så att du inte har hela .NET 3.5 utan bara en uppdatering, och sedan så använder programmet funktioner från någon av dom andra .NET versionerna.
Men som sagt bara en gissning.
Ser så ut eller är det som det ska vara , tänkte på system lådan med minimera, maximera, stäng Ser väldigt stor ut ?
Hmm väldigt udda

Ingen aning och känns som en longshot men ser att du bara har .NET 3.5 SP1 om man tänker på storleken genomfört dom andra .NET versionerna som inte är SP
så kan det vara så att du inte har hela .NET 3.5 utan bara en uppdatering, och sedan så använder programmet funktioner från någon av dom andra .NET versionerna.
Men som sagt bara en gissning.
Senast redigerad av lizerdboy 19 oktober 2011, 10:52:41, redigerad totalt 1 gång.
Kan hända att jag mixtrat med DPI på bildskärmen eller nåt liknande . Ska experimentera lite (jobbar just nu, så jag får se om jag hinner)
som jag nämde ovan, testa gärna att installera hela .NET 3.5 , nu har du bara service pack 3.5 installerad, och tanke på storleken på det så lär det inte vara hela .NET 3.5
-
- EF Sponsor
Verkar ju funka riktigt bra så långt. Snygga grafer!
Har ett litet testkort med Atmega16U4 som spottar ur sig data från AD-omvandlaren.
Har ett litet testkort med Atmega16U4 som spottar ur sig data från AD-omvandlaren.
Härligt att se att det funkar bra
Du kan välja based on "Constant" ist för timer då du säkert vet hur ofta du skickar, du kan även se hur ofta
datapaketen kommer in i statusbaren på höger sida, ser ut som 104ms mellan varje paket, ca 10ggr sekunden.
Då får du varje data paket som kommer in, nu så kollar programmet var 200ms vilket datapaket som finns i buffern,
Nu så använder/visar loggprogrammet bara hälften av det du skickar.
Detta är bra om man inte vill lyssna på alla paket utan logga över ett längre perspektiv (tid)
Edit*
Kan tillägga att jag har som mest skickar 5000 paket i sekunden (Dock bara en kanal/signal skickades i varje paket)
Dock så var det i början av program versionerna och hade då inte så mycket funktioner.
Så jag vet inte hur det funkar nu, hur många man kan skicka så att säga
vanligtvis så brukar jag skicka 6-8 signaler i varje paket med en uppdatering på 100 gånger i sekunden utan problem.
Problemet som jesse hade löstes då han ändrade tillbaka till standard DPI på skärmen

Du kan välja based on "Constant" ist för timer då du säkert vet hur ofta du skickar, du kan även se hur ofta
datapaketen kommer in i statusbaren på höger sida, ser ut som 104ms mellan varje paket, ca 10ggr sekunden.
Då får du varje data paket som kommer in, nu så kollar programmet var 200ms vilket datapaket som finns i buffern,
Nu så använder/visar loggprogrammet bara hälften av det du skickar.
Detta är bra om man inte vill lyssna på alla paket utan logga över ett längre perspektiv (tid)
Edit*
Kan tillägga att jag har som mest skickar 5000 paket i sekunden (Dock bara en kanal/signal skickades i varje paket)
Dock så var det i början av program versionerna och hade då inte så mycket funktioner.
Så jag vet inte hur det funkar nu, hur många man kan skicka så att säga

vanligtvis så brukar jag skicka 6-8 signaler i varje paket med en uppdatering på 100 gånger i sekunden utan problem.
Problemet som jesse hade löstes då han ändrade tillbaka till standard DPI på skärmen
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Detta kan väl vara nåt för mig att logga med, eller? Intresserad av programvaran
http://elektronikforumet.com/forum/view ... 57&start=0
Har nu fått tag på en Vibrometer VTM31 och behöver givetvis logga mina mätningar. Har precis skickat ett mail till gubsen på VTAB om vad den spottar ut.
Den har en transducer in med minsta mätområde på mätaren 0-1mm/s (1 - 3 - 10 - 30 - 100 valbara mätområden)
Är det möjligen någon som vet av en bruksanvisning till denna?

http://elektronikforumet.com/forum/view ... 57&start=0
Har nu fått tag på en Vibrometer VTM31 och behöver givetvis logga mina mätningar. Har precis skickat ett mail till gubsen på VTAB om vad den spottar ut.
Den har en transducer in med minsta mätområde på mätaren 0-1mm/s (1 - 3 - 10 - 30 - 100 valbara mätområden)
Är det möjligen någon som vet av en bruksanvisning till denna?