K: ATmega64a

PIC, AVR, Arduino, Raspberry Pi, Basic Stamp, PLC mm.
Användarvisningsbild
jesse

Re: K: ATmega64a

Inlägg av jesse »

Det kan man hämta ner.

Instructions on modifying the Turnigy 9X/Eurgle 9X/iMAX 9X/FlySky FS-TH9X 9ch Tx to flash new Software

På denna sidan finns även den efterfrågade bilden av kretskortet.

Här en liten film om uppgradering av programvara: HobbyKing Turnigy FlySky 9x Radio with ER9x Firmware Demonstration
Användarvisningsbild
l2t

Re: K: ATmega64a

Inlägg av l2t »

Jag använder denna programmeraren http://www.olimex.com/dev/avr-isp500.html.
Sen kör jag antingen Bascom eller avr studio. Programmeraren fungerar, har testat med andra kretsar.
Sen så använder jag en separat 5v matning eftersom stk500:an inte har det.
Först så kopplade jag enligt dom beskrivningar som finns på nätet, dom lödöar som visas.
Men programmeraren fick ingen kontakt alls, till slut så var sändaren helt död, ja förrutom ett svagt pipande från summern.
Jag testade även att koppla in direkt på mosi o miso pinnarna. ( varför används rx o tx pinnarna egentligen för att programmera kretsen?)
Läste även någonstans att kondingen på resetpinnen var för hög så jag lödde dit en mindre men utan framgång.
Med batteri i sändaren så har jag 5v på processorn.
Om jag mäter strömförbrukningen med allt inkopplat så ligger den på ca 180ma med programmeraren inkopplad, låter lite mycket eller?
Med batteri i sändaren så ligger förbrukningen på ca 220 ma, frågan är hur mycke den drar normalt?
Tror nog att jag kopplar loss kortet helt och undersöket lite närmare.
Skriv svar