varför inte gå steget längre
sätt upp en kamera som registrerar alla skyltar och automatiskt ställer in hastigheten.
Cruise control
-
Re: Cruise control
Eller så tar du kontakt med Vägverket för att få tillgång till NVDB (Nationell VägDataBas) tillsammans med en GPS och en hel del programmering så kan du byta hastighet helt automatiskt...
Om du får till det, så köper jag en!
Om du får till det, så köper jag en!
Upptäckte att Volvos nya modeller är försedd med kamera vid backspegeln (innerbackspegeln på framrutan), den används för att läsa av dom vita markeringarna i vägen och skakar ratten om man hamnar utanför, detta för att väcka dig om du slumrar till. Samma kamera används för att anpassa avståndet till bilen framför (dom använde tidigare ultraljud), ställer du in farthållaren på 95km/h och kommer i kapp en bil som kör 85km/h så saktar bilen automatiskt ner, går du ut i omkörningsfilen ökar bilen automatiskt hastigheten så du kan köra om... Borde inte vara långt kvar för att lägga in kod så att kameran också läser av vägskyltarna, vem vet kanske finns planer på Volvos utvecklingsavdelning redan 

-
Kul att adaptiva farthållaren äntligen kommer ut på vägarna.
Jag var lite inblandad i den för 15 år sedan...
Gjorde några extrem-bråttom layouter till det projektet, typ schemaunderlag vid 19:30, färdiga mönsterkort dagen efter vid 13:00...
Mina enda RF kort hitintills.
Jag var lite inblandad i den för 15 år sedan...
Gjorde några extrem-bråttom layouter till det projektet, typ schemaunderlag vid 19:30, färdiga mönsterkort dagen efter vid 13:00...
Mina enda RF kort hitintills.