jag kommer nog ihåg att påminna annars...
Absolut, jag recenserar senare. Men jag har inte köpt nån driver än, men vadrikkitikkitavi skrev:intressant att följa, kan man be om lite rescensioner så småningom?
/Rickard
Du får mata den från mitten.Borre skrev:På den som jag köpte sitter det tre i serie med ett motstånd på 160 ohm. Slingan kan delas var tredje LED, där finns tydlig klippmarkering. Vid varje klippmarkering finns det fyra lödpaddar, så när man klippt av x antal LED serier så har man alltid två lödpaddar i vardera ände för anslutning av strömförsörjningen.
Det är inga problem att sänka drivspänning för lägre ljusstyrka.
Det jag däremot märkte när jag spänningssatte hela slinga, fem meter, var att i slutet av slingan var spänningsfallet så stor som ~1.8V, så vid 12V fick inte de sista mer än 10.2V. Det märktes nästan inte sålänge de inte låg bredvid varandra (de första och de sista alltså) så det är nog egentligen inte något problem.
Och här kommer en första recension.pools skrev:Absolut, jag recenserar senare.rikkitikkitavi skrev:intressant att följa, kan man be om lite rescensioner så småningom?
/Rickard
Mvh.
P-O