Öh, vardå, och hurdå, i schemat matar du PT100 med 5V via ett 2,5k's motstånd till jord, det blir garanterat ingen konstant ström av det.
Dessutom så har du knappast den precisionen på 5V-matningen som krävs.
PT100 Transmitter
Re: PT100 Transmitter
Det finns inte med på ritningen. Strömmen/matning kommer in i instrumentförstärkaren från en annan utrustning som redan existerar.
Samt går till en GND som oxå redan existerar, samt utgången går till en sensoringång som oxå existerar.
Mvh
Samt går till en GND som oxå redan existerar, samt utgången går till en sensoringång som oxå existerar.
Mvh
Vore ju bra om du kunde göra ett schema som visar hur det verkligen ser ut.
Vilken mätström och vilken noggrannhet på mätströmmen.
Vilken mätström och vilken noggrannhet på mätströmmen.
Hade Jag kunskapen hade jag inte ens frågat om detta på forumet,
Det som verkar ge 5V är en LM2675M så jag hade fel om strömmen. Denna ger tydligen enl databladet garanterat 1A
sedan ser jag att det sitter en säkring på 0.35A ut på 5V pinnen som skall driva instrumentförstärkaren samt
då RTD..... där ni säger att det max skall vara 1mA så då behöver jag instruktion på en strömbegränsare?
Det som verkar ge 5V är en LM2675M så jag hade fel om strömmen. Denna ger tydligen enl databladet garanterat 1A
sedan ser jag att det sitter en säkring på 0.35A ut på 5V pinnen som skall driva instrumentförstärkaren samt
då RTD..... där ni säger att det max skall vara 1mA så då behöver jag instruktion på en strömbegränsare?
Så... jag vägrar ge mig förrns jag löst detta 
Nu förstår jag ang. strömgeneratorn tror jag.

Genom den övre kretsen med MCP602:er(som jag har hemma) får jag en stabli ström då jag har en 5V matning.
Tror dock att den är 4.96V men men.... måste börja någon stanns..
Sedan har vi den nedre delen av kretsen. Förstärkningen av signalen. Har läst ut den kopplingen urAD622AN:s datablad
Detta har jag fått fram m.h.a TomasL post samt app note AN684.
Se en mer detaljerad koppling nedan.

Är jag på rätt väg? Borde jag inte in med några avstörningskondringar oxå? All hjälp för att lösa detta tas emot med öppna armar

Nu förstår jag ang. strömgeneratorn tror jag.

Genom den övre kretsen med MCP602:er(som jag har hemma) får jag en stabli ström då jag har en 5V matning.
Tror dock att den är 4.96V men men.... måste börja någon stanns..
Sedan har vi den nedre delen av kretsen. Förstärkningen av signalen. Har läst ut den kopplingen urAD622AN:s datablad
Detta har jag fått fram m.h.a TomasL post samt app note AN684.
Se en mer detaljerad koppling nedan.

Är jag på rätt väg? Borde jag inte in med några avstörningskondringar oxå? All hjälp för att lösa detta tas emot med öppna armar