Förförstärkare sub-filter
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Re: Förförstärkare sub-filter
Perfekt.
Ska rita upp detta och sen göra ett kort. Återkommer med bilder senare.
Ska rita upp detta och sen göra ett kort. Återkommer med bilder senare.
Jag brukar även köra 0,1 µF kondensator till analoga kretsar för att göra kretsen bättre mot störningar.
EDIT:
Sedan tycker jag att man ska ha RF-filter på både ingången och utgången för en audioapparat då detta knappast tar mycket utrymme eller kostar särskilt mycket.
EDIT:
Sedan tycker jag att man ska ha RF-filter på både ingången och utgången för en audioapparat då detta knappast tar mycket utrymme eller kostar särskilt mycket.
Senast redigerad av psynoise 7 februari 2010, 12:59:41, redigerad totalt 1 gång.
Ja 100nF direkt vid matningspinnarna på kretsen är att rekommendera.
Kan jag nog pilla dit ja.
Hur gör man ett RF-filter lättast tycker du?
Jag har mycket dålig koll på detta
Hur gör man ett RF-filter lättast tycker du?
Jag har mycket dålig koll på detta

Jag har skrivit väldigt kort om det på wikin:
http://www.elektronikforumet.com/wiki/i ... utrustning
http://www.elektronikforumet.com/wiki/i ... utrustning
Jag testar först utan. Orkar inte ändra i layouten, den vill inte kapa banorna, gaah. Så orkar inte göra om det helt. Får helt enkelt fixa det utanför kortet sedan.
Däremot har jag lagt avkoppling.
Däremot har jag lagt avkoppling.
Om du använder panelkontakter är det lämpligt att lödda på RF-filtret direkt på själva kontakten för att dämpa störningar innan de kommer för långt in på kretskortet och hoppar över till någon annan nod.
Oki, ja jag kommer att använda både tele och RCA- kontakter på lådan, chassiemonterade. Så det blir nog bäst att sätta det där ja. Låter som en bra idé. Tackar för det.
Annars ser det bra ut eller?
Isf blir det etsning och beställning av komponenter.
En fråga till, min förstärkarmatte är ju int direkt någon höjdare. Integraler helt ok men just förstärkarkopplingar, ööhm nej. Hur hög blir förstärkningen i denna koppligen med valda komponenter???
Annars ser det bra ut eller?
Isf blir det etsning och beställning av komponenter.
En fråga till, min förstärkarmatte är ju int direkt någon höjdare. Integraler helt ok men just förstärkarkopplingar, ööhm nej. Hur hög blir förstärkningen i denna koppligen med valda komponenter???
När man ska räkna på en koppling av denna typ är det enklast att dela upp det i byggblock. Här bör man kunna approximera till ideal operationsförstärkare och räkna på varje krets runt operationsförstärkarna för sig själva för att sedan multiplicera uttrycken för att få den totala överföringsfunktionen. Genom att tillämpa KCL vid varje negativ ingång borde du kunna ta fram uttryck av formen H(w) = Vut(w)/Vin(w) som kallas överföringsfunktion.
Oki. Men borde kunna räkna ut det. Får väl se hur det går. Nåja