Det fungerar bra med 4013 när jag när jag använder fyrkantpuls in.
Men i bilen fungerar det inte.Pulserna från givaren är inte i närheten av fyrkantiga.
Denna:

SCHMITT TRIGGER
Och på ingången behöver du kanske som sagt ett filter med ett motstånd och en zenerdiod som skyddar kretsen för höga spänningar. Även matningsspänningen till 4013 och OP:n kan behöva filtreras/skyddas med t.ex. ett motstånd och en "transit", dvs en zenerdiod som kan ta upp överskottsenergi. Om du matar 4013 med 12 volt kommer den även att ge 12 volt ut. Om det är OK, annars blir det att reglera ner spänningen till önskad.
Sen är det väl antagligen så att insignalen inte är en positiv spänning utan en växelspänning. Så sätt en framspänd diod på ingången också, så slipper du negativ volt på ingången. (Annars tar ju zenerdioden det mesta och du kan få högst -0.7 till -1 volt på ingången, men det är lite onödigt mycket.)
När du ändå är i farten kanske du ska sätta en kondensator mellan ingången på OP:n och jord, så filtrerar du bort allt för höga frekvenser och spikar som kan lura frekvensdelaren.
Eftersom amplituden på signalen varierar med frekvensen kan det vara lurigt att hitta ett bra förhållande mellan signalstyrka/förstärkning och samtidigt undertrycka störningar. Därför kanske man skulle fundera på en amplitudkänslig förstärkning, dvs. du får alltid 5 volt ut topp oavsett insignalens styrka. Om insignalen varierar mellan 3 och 25 volt kan du spänningsdela på ingången och få en signal på 0.6 till 5 volt på förstärkaringången. Förstärkaren kollar sedan utgångens amplitud för att reglera förstärkningen, genom att återkoppla med ett lågpassfilter (fungerar ungefär som en amplitudmätare för audio med automatisk volymreglering).