Har det från DX och för den summan det kostade har i alla fall aldrig jag fått betala moms inte ens efter att jag fått skickat in infon på vad det kostade. Har haft den i 2 år nu och den fungerar över förväntan och har auto off och har också omställning mellan tum och mm vilket Lidls verkar sakna? Kanske inte precis många som behöver det men jag använder det i alla fall lite då och då så jag har nytta av det.
Liknar något skjutmått en som är billig så är basen den samma och då alltså tillverkade i kina eller däromkring sedan klistrar de på vilka lappar som helst beroende på vad importörerna vill ha skrivet på de. Fast det med ett större batteri var nytt för mig.
De där på Ebay är exakt de samma som på tex DX men för ett lägre pris då de inte har någon förpackning till de allra billigaste men det behöver man ju inte heller och då blir de också bra billigare. Är tillräckliga som DRO.
AndLi skrev:J
Altså ett äkta tyskt kvalitetsinstrumment
Köpte ett när jag var förbi där idag eftersom en kompis köpte ett därifrån för flera år sen och den funkar riktigt fint. Dock var den här av betydligt sämre kvalitet, i vart fall vad man kan känna. På kompisens var det även omställare mellan tum/mm. Det låg spån eller någon metallflisa på skjutmåttet när jag öppnade lådan, känns lite tvivelaktigt. Sen känns det som det är grus i den eller något, i vart fall känns det inte som någon "tysk kvalitet". Dock visar den väl måtten som den ska och var billig med tanke på vad ändå får för pengarna. Det låg ett tiotal kvar i den butiken som jag köpte den på.
Uppdatering: Lidl har visst skjutmåttet som ett av nästa veckas (fr.o.m. måndag 19 oktober) erbjudanden. Endast Region 1, d.v.s. södra tredjedelen av landet, dock ...
På Ebay finns de vanligt förekommande typerna men med omkopplare för tum men utan box, som i alla fall jag ändå ändå inte behöver, för strax under 9$ inkl frakt från de billigaste säljarna. Vill man tvunget ha med box så kan jag rekommendera denna: