Kontaktlös strömbrytare hur får jag till en sådan.
Re: Kontaktlös strömbrytare hur får jag till en sådan.
Du köper ju såklart ett gäng extra för detta ändamål det är lätt att ett ben ryker när man håller på om man inte socklar dem som du säger. Fungerar även att sätta på en stiftlist om man har få ben.
-
CrowStudio
Det var något som ringde i bakhuvudet att dom har adaptersocklar för sådan kapslar på ELFA till vanliga dil, men vågar inte satsa pengar på det.
Hittade QT113 i elfa katalogen men inte på nätet version, synd nog. Du har använt den säger du, kan man sätta två kretsar med var sin sensor-platt utan att de stör varandra?Borre skrev:QT113 har jag använt ett flertalet gånger och den är mycket trevlig. Verkar dock inte finnas hos elfa längre, men det finns kanske någon nyare ersättare.
Hm googlar lite på Qprox och det verkar som Atmel köpt dem, eller nå sånt.
Hittade detta när jag googlade. QT113
-
CrowStudio
Vet inte riktig, din länk funkade inte till elfa men kortet i länken till farnel var något liknande som jag tänkte på.
Kom på att det var på electrokit som jag sett liknadne adapters på, kolla bland dom här:
http://www.electrokit.se/item_list.php? ... rimentkort
Kom på att det var på electrokit som jag sett liknadne adapters på, kolla bland dom här:
http://www.electrokit.se/item_list.php? ... rimentkort
QT113 bör du kunna sätta nära varandra utan att de bägge triggas när du "rör" den ena, allt beroende på hur nära du sätter dem och vilken känslighet som används. Lite experimenterade med känslighet, storleken på kontaktytan och skärmning (vill minnas det finns exempel på hur man kan göra i databladet) så ska det inte vara något problem.
Nu har jag köpt en sån här krets på farnell.se. 
De slog mig en sak
Vore de inte ballt att dra lite i gardinen du vet som man gör med vanliga gamla rulgardiner, När de ska upp och ner.. Fast detta behöver ju bara ett lätt litet knick 
Detta borde ju gå att göra med ja många lösningar.
Detta borde ju gå att göra med ja många lösningar.