Stiletthögtalare ... hummm??!!
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Re: Stiletthögtalare ... hummm??!!
Vilken idé
. Vore ännu coolare om man kunde ha på sig skorna som vanligt också. Gå och poppa musik i skorna 

- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Mejla nordkoreanska ambassaden och fråga om du kan få några av Kim Il Fjongs gamla utnötta platåskor. I sådan lär det väl få plats ett par 8-tummare ...
Om jag skulle gjuta, har jag ett bekymmer som är några tiopotenser mindre än det där provdockeeländet (när jag blir rik köper jag en provdocka från England). Det går ju att gjota av en befintlig sko i gips. Man får väl slå in den i plastfolie ordentligt och olja den lite. Men ska man ha i formen sedan? Tänk om man kunde skvalpa runt något blask, hälla ur och låta stelna för att slaska i mer tills man hade lagom tjockt lager.
Om jag skulle gjuta, har jag ett bekymmer som är några tiopotenser mindre än det där provdockeeländet (när jag blir rik köper jag en provdocka från England). Det går ju att gjota av en befintlig sko i gips. Man får väl slå in den i plastfolie ordentligt och olja den lite. Men ska man ha i formen sedan? Tänk om man kunde skvalpa runt något blask, hälla ur och låta stelna för att slaska i mer tills man hade lagom tjockt lager.

Gjutsilicon med tixotrop. Det blir skitsegt, perfekt för ändamålet. Det är iaf en av metoderna vi använder för att göra gjutformar.
\\Sky
\\Sky
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
JimmyAndersson skrev:Spånar lite:
Köp ett par skor.
Såga/fila/grejja ett par träfötter i princip. Såga itu och gör ihåliga (gröp ur). Sätt ihop igen och gör hål för högtalarelementen.
Lacka/olja träfötterna. Montera högtalaren. Sätt lämplig anslutning i skon och löd sladd till högtalaren. Sätt i träfoten i skon. Begrunda.
Ett tips: Har sett att det sitter några sånna här hemma i garderoben på några gamla sko för att hålla dem i form, Är en häl och en klump som ska föreställa tåfoten med en fjäder i mellan. Fixa tag på 2 sånna så har du bara mitten biten kvar att göra!
// Simon
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Ju mer jag funderar desto svårare blir det. Jag kanske skulle satsa på att göra en avgjutning och plasta utan på den .... eller fräsa ur en träbit??? 

En plastpåse ner i skon och sedan gips i plastpåsen? Då får man en fot som man sedan så klart får snygga till men något att utgå ifrån iaf.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Sedan jag köpte storebröderna (se nedan) har jag börjat fundera igen. Det finns en kommissionsaffär (för modekläder) som säljer passande skor. Ska också ner en sväng till Ericssonhjälpen och spana lite efter skor (samt leta efter Roy Orbisons brorsa - vi ska ju spisa 78-varvare hos honom idag).
En tanke var ju att stoppa in 3-tummarna i en baslåda (sub) till 2-tummarna men så har jag börjat grubbla lite igen - varför inte bygga en mikro-onken??
http://www.planet10-hifi.com/fonken.html

En tanke var ju att stoppa in 3-tummarna i en baslåda (sub) till 2-tummarna men så har jag börjat grubbla lite igen - varför inte bygga en mikro-onken??
http://www.planet10-hifi.com/fonken.html

- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Mät upp en normalstorlekssko som du gillar. Skala sedan upp den till fullhöjd eller liknande. Och bygg den i trä eller glasfiber?
Stilett kan vara bra för att det hindrar akustisk koppling till golvet.
Varför damskort har dålig kvalité.. tja det kan bero på att det viktiga är hur dom ser ut och inte funktion. Samt att det är viktigt att följa modet som förstås ändrar sig snabbt.
Stilett kan vara bra för att det hindrar akustisk koppling till golvet.
Varför damskort har dålig kvalité.. tja det kan bero på att det viktiga är hur dom ser ut och inte funktion. Samt att det är viktigt att följa modet som förstås ändrar sig snabbt.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Men det här är skorna jag SKA använda till projektet, bara en hundring på Ellos. Färgen är smått rälig varför dojjorna ska få en dusch knallrött eller kanske gult om det blir kvar efter mina högtalare.
Mitt problem är viss brist på bra verktyg.
Mitt problem är viss brist på bra verktyg.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
CRAP!!!!
Presenterade mitt spetsprojekt (sic!) för hustrun som genast konfiskerade skorna och slängde åt mig några andra i utbyte ...
Nåväl, de här var lättare att arbeta med.

Presenterade mitt spetsprojekt (sic!) för hustrun som genast konfiskerade skorna och slängde åt mig några andra i utbyte ...

Nåväl, de här var lättare att arbeta med.

Lösningen hade varit att köpa dom röda skorna i fel storlek