Conrads "C-CONTROL II"
Re: Conrads "C-CONTROL II"
Provat Conrads egen support? Dom har ju en svensk filial som kanske kan hjälpa till?
Mmm de svarar vi skickar på "översättning" sen kommer inget mer
Har provatr två gånger nu.
Ett tips är att köra babelfish eller googles översättare (som är riktigt bra) och försöka förstå de delar du saknar.
Ligger lite på samma nivå när det gäller FS20, där programvaran hjärndött nog också är på tyska MEN jag har med rena rävartester och översättning lyckats bemästra det till 90%.
Fattar de inte att det finns folk som inte kan tyska? Engelska skulle ju öka marknadspotentialen enormt.

Ett tips är att köra babelfish eller googles översättare (som är riktigt bra) och försöka förstå de delar du saknar.
Ligger lite på samma nivå när det gäller FS20, där programvaran hjärndött nog också är på tyska MEN jag har med rena rävartester och översättning lyckats bemästra det till 90%.
Fattar de inte att det finns folk som inte kan tyska? Engelska skulle ju öka marknadspotentialen enormt.

limpan4all skrev:Du saknar troligen pull-upmotstånd på I2C signalerna, det är det vanligaste I2C felet.
vad menar du? är det inte ett programmerings fel?
v-g skrev:Mmm de svarar vi skickar på "översättning" sen kommer inget merHar provatr två gånger nu.
Ska prova det TACK!
PeterH skrev:Provat Conrads egen support? Dom har ju en svensk filial som kanske kan hjälpa till?
kom precis på det jag med

Dom är 83+ miljoner i tyskland och det finns säkert 100+ miljoner som klarar tyskan tillräckligt bra för att slippa babelfish... Det kanske räcker som marknad för dom?v-g skrev: Fattar de inte att det finns folk som inte kan tyska? Engelska skulle ju öka marknadspotentialen enormt.

PeterH:Man antar ju att det är nåt liknande. Eller så är det för att tyskar generellt är dåliga på engelska.
Hursomhelst så är det irriterande
Fick faktist med någon slags bruksanvisning när jag beställde från conrad utskriven på några A4 dock ej till själva programmeringen
.
Koppla in en USB sladd och stoppa i medföljande CD anser jag är något alla klarar. (dessa var de instruktioner som var översatta)
Hursomhelst så är det irriterande

Fick faktist med någon slags bruksanvisning när jag beställde från conrad utskriven på några A4 dock ej till själva programmeringen

Koppla in en USB sladd och stoppa i medföljande CD anser jag är något alla klarar. (dessa var de instruktioner som var översatta)

v-g skrev:PeterH:
Fick faktist med någon slags bruksanvisning när jag beställde från conrad utskriven på några A4 dock ej till själva programmeringen.
hmmm... lät komplicerat

Tyskarna kommer aldrig att acceptera det engelska språkets dominans.
Allegedly, a Pan Am 727 flight waiting for start clearance in Munich overheard the following:
Lufthansa (in German): "Ground, what is our start clearance time?"
Ground (in English): "If you want an answer you must speak in English."
Lufthansa (in English): "I am a German, flying a German airplane, in Germany. Why must I speak English?"
Unknown voice from another plane (in a beautiful British accent): "Because you lost the bloody war."
Hej!
Nu har jag fått tag på lite utav den information jag behöver på engelska! skönt och slippa tyskan lite!
nu undrar jag om det är någon som vet hur man programerar en led-display drivare (saa 1064) den drivs på i2c-buss som tidigare sagts! adressen är det hexdecimala talet 70... hur får jag då till tex en etta(på displayen)? måste ju vara ett hexa. tal det med.
//WIKTOR
Nu har jag fått tag på lite utav den information jag behöver på engelska! skönt och slippa tyskan lite!
nu undrar jag om det är någon som vet hur man programerar en led-display drivare (saa 1064) den drivs på i2c-buss som tidigare sagts! adressen är det hexdecimala talet 70... hur får jag då till tex en etta(på displayen)? måste ju vara ett hexa. tal det med.
//WIKTOR
Vad vad I2C är alls ? Du får någ vara mycket mer specifik så att den som har lust att
svara vet i vilken ände som man ska börja...
> nu undrar jag om det är någon som vet hur man programerar en led-display drivare (saa 1064)
"Någon" vet jag inte, men i alla fall "något" verkar veta en hel del :
http://www.nxp.com/acrobat_download/dat ... _CNV_2.pdf
svara vet i vilken ände som man ska börja...
> nu undrar jag om det är någon som vet hur man programerar en led-display drivare (saa 1064)
"Någon" vet jag inte, men i alla fall "något" verkar veta en hel del :
http://www.nxp.com/acrobat_download/dat ... _CNV_2.pdf
et databladet har jag hittat jag med... men det står inget om programmeringen där...
Visst gör det det!
Under kapitlet "FUNCTIONAL DESCRIPTION" finns det du behöver veta. Vad är det som är problemet? Är det något speciellt där som du inte är helt klar över, så ställ en specifik fråga. Då får du säkert svar på det du behöver veta!
Under kapitlet "FUNCTIONAL DESCRIPTION" finns det du behöver veta. Vad är det som är problemet? Är det något speciellt där som du inte är helt klar över, så ställ en specifik fråga. Då får du säkert svar på det du behöver veta!
He, det är ju just det det gör i "functional description".
Där står hur den programmeras via I2C.
Hur det sedan ska göras från just den utrustning som
du har är kanske en annan sak, jag vet inget om den...
Där står hur den programmeras via I2C.
Hur det sedan ska göras från just den utrustning som
du har är kanske en annan sak, jag vet inget om den...