Mutiaz skrev:Tändinställningslampor skulle jag tro lyser för svagt... 20W minst e jag ute efter..
Effekten får du inte ur xenonröret utan ifrån storleken på kondensator du laddar ur genom röret. Det är således olämpligt att räkna effekten i watt då blixten endast varar några tusendelar och medeleffekten blir mycket låg. Man pratar då om energin som laddas ur, enheten är då Joule.
Ett rör ifrån en tändinställningslampa kan således ge ifrån sig ordentliga blixtar ifall man har en stor konding. Problemet ligger i om det tål värmen vid höga hastigheter. Dvs många blixtar per sekund.
Om den ska sitta i en bil (och användas så att att andra bilister kommer att se det) så tror jag att det är ganska positivt för oss andra att det inte blinkar så starkt.
Jag hoppas verkligen att den kommer att användas i ett hemmadisco i en täck van eller nåt liknande. Om nån blinkade med ett stroboskop mot mig när jag var ute och körde i mörkret skulle jag förmodligen förfölja bilen i fråga och ge innehavaren av stroboskopen en rejäl omgång stryk och sedan överlämna honom till polisen för mordförsök.
Blixtljus s.k. strobolight. Ger ett intensivt blixtrande sken. Kan t.ex. användas som tyst varningslarm. Fästskruv i botten. Diam. 69 mm. Höjd 29 mm. Drivspänning 12 V DC/ 200 mA.
32-7716-3 Röd 119,00 st.
32-7716-5 Blå 119,00 st.
32-7716-8 Orange 119,00 st.