Trådlöst batteridrivet universalkort
-
- EF Sponsor
i ditt lilla C# program du har gjort så verkar det som att du använda nmnet "blomma" på ett ställe och namnet "Växt" på ett annat ställe... sådant blir jag ordentligt irriterad på när jag använder ett program.... du får bestämma dig om det ska heta växt eller blomma!
Annars så tycker jag allt ser väldigt bra ut!
Annars så tycker jag allt ser väldigt bra ut!
-
- EF Sponsor
Då får jag nog störa dig lite mera, för oss som inte har VS, utan bara vill ha inspiration från din kod (själv kör jag i dev), skulle vi kunna få den i en gammal hederlig textfil?

Jag håller själv på med ett liknande projekt i C++ som ska komunicera med en PIC (Som ska komunicera med en annan PIC trådlöst), och serieporten va lätt fixat. Dock kör jag alla mina programm i fullscreen, jag har inte lyckats få det bugg fritt som windowed :/. Och sen ser ditt programm väldigt intresant ut, så där ska man nog kunna få lite inspiration
.

Jag håller själv på med ett liknande projekt i C++ som ska komunicera med en PIC (Som ska komunicera med en annan PIC trådlöst), och serieporten va lätt fixat. Dock kör jag alla mina programm i fullscreen, jag har inte lyckats få det bugg fritt som windowed :/. Och sen ser ditt programm väldigt intresant ut, så där ska man nog kunna få lite inspiration

-
- EF Sponsor
-
- EF Sponsor
Re: Trådlöst batteridrivet universalkort
Hej, dessa kort är ersatta av 868 MHz kort som har betydligt längre räckvidd. http://elektronikforumet.com/forum/view ... =3&t=46554
Dock har själva fuktmätardelen legat på is en längre tid tills jag får tid att utveckla en pålitlig sensor.
Antar att det är fukt i jord du vill mäta och inte luftens fuktighet?
Dock har själva fuktmätardelen legat på is en längre tid tills jag får tid att utveckla en pålitlig sensor.
Antar att det är fukt i jord du vill mäta och inte luftens fuktighet?
jo det är fukt i jorden 
jag har inge problem att löda men problemet kommer till när man ska göra kretskorten.
har provat div olika satser men utan lyckat resultat.
Gör du/eller vet du någon bra sida som kan framkalla en mindre mängd kort?
Tack på förhand //Dellan

jag har inge problem att löda men problemet kommer till när man ska göra kretskorten.
har provat div olika satser men utan lyckat resultat.
Gör du/eller vet du någon bra sida som kan framkalla en mindre mängd kort?
Tack på förhand //Dellan
-
- EF Sponsor
Jag har inget att sälja just nu som fungerar bra, men det finns säkert på nätet om man orkar leta.
En rolig produkt som kom att tänka på är den här http://www.parrot.com/usa/products/flower-power/
En rolig produkt som kom att tänka på är den här http://www.parrot.com/usa/products/flower-power/