Trådlöst batteridrivet universalkort

Berätta om dina pågående projekt.
thepirateboy
EF Sponsor

Inlägg av thepirateboy »

Jo jag märkte att det var rejält svårlött. Men det går att löda dit en skruvplint (CON1) som man i sin tur kan skruva fast elektroderna i, så problemet går att lösa.

EDIT: Källkod + schema finns nu i första inlägget.
Användarvisningsbild
Bosen
Kontakt:

Inlägg av Bosen »

i ditt lilla C# program du har gjort så verkar det som att du använda nmnet "blomma" på ett ställe och namnet "Växt" på ett annat ställe... sådant blir jag ordentligt irriterad på när jag använder ett program.... du får bestämma dig om det ska heta växt eller blomma!

Annars så tycker jag allt ser väldigt bra ut!
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

Roligt projekt! Har du lust att dela med dig av C# koden?
thepirateboy
EF Sponsor

Inlägg av thepirateboy »

Uppdaterat med växt på alla ställen samt lagt upp källkod för C# (VS2008). :) :)
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

Då får jag nog störa dig lite mera, för oss som inte har VS, utan bara vill ha inspiration från din kod (själv kör jag i dev), skulle vi kunna få den i en gammal hederlig textfil? :) :)

Jag håller själv på med ett liknande projekt i C++ som ska komunicera med en PIC (Som ska komunicera med en annan PIC trådlöst), och serieporten va lätt fixat. Dock kör jag alla mina programm i fullscreen, jag har inte lyckats få det bugg fritt som windowed :/. Och sen ser ditt programm väldigt intresant ut, så där ska man nog kunna få lite inspiration :).
thepirateboy
EF Sponsor

Inlägg av thepirateboy »

All kod jag gjort ligger i Form1.cs, du bör kunna öppna den i Notepad eller liknande. Det är nog en hel del som är C# specifikt, så jag tror inte det är möjligt att använda den i någon annan miljö utan stora förändringar.
Delux021

Re:

Inlägg av Delux021 »

[quote="thepirateboy"][/quote]

Tjena trillade in på forumet när jag letar fuktmätare till sambons balkong.

du gör inte grejerna på beställning eller? om så är fallet är jag intresserad av 5st beroende på pris.

mvh Dellan
thepirateboy
EF Sponsor

Re: Trådlöst batteridrivet universalkort

Inlägg av thepirateboy »

Hej, dessa kort är ersatta av 868 MHz kort som har betydligt längre räckvidd. http://elektronikforumet.com/forum/view ... =3&t=46554

Dock har själva fuktmätardelen legat på is en längre tid tills jag får tid att utveckla en pålitlig sensor.

Antar att det är fukt i jord du vill mäta och inte luftens fuktighet?
Delux021

Inlägg av Delux021 »

jo det är fukt i jorden :)

jag har inge problem att löda men problemet kommer till när man ska göra kretskorten.
har provat div olika satser men utan lyckat resultat.

Gör du/eller vet du någon bra sida som kan framkalla en mindre mängd kort?

Tack på förhand //Dellan
thepirateboy
EF Sponsor

Inlägg av thepirateboy »

Jag har inget att sälja just nu som fungerar bra, men det finns säkert på nätet om man orkar leta.

En rolig produkt som kom att tänka på är den här http://www.parrot.com/usa/products/flower-power/
Skriv svar