>chat.c
Det finns bara en header som följer med i bibloteket, jag har även sökt igenom kompliatormapparna, men inte hittat någon fil med funktionerna...
>Projekt
Det var det jag menade, själva compiliatorn styrs av utvecklingsmiljön.
Och genom att ha ett projekt där man lägger in fler källkodfiler så får man ett enklare sätt att styra compliatorn.
Använda seriall port i C
Många (men inte alla) av exempel programmen är gjorda för enbart DOS; dvs. använder typiska DOS funktioner från conio.h. I chat.c används två "fönster" på skärmen i textmode och funktionerna är DOS specifika.
rxtx.c skall dock gå att kompilera på alla plattformar.
Vad använder du för utvecklingsmiljö?
rxtx.c skall dock gå att kompilera på alla plattformar.
Vad använder du för utvecklingsmiljö?
Ok, men hur får man kompliatorn att kompliera för ex DOS
Och jag antar att programmet bara kan köras under DOS då?
Jag använder dels MinGW(compiliator) löst.
Och ibland ett program som heter CodeBlocks som är en utvecklingsmiljö med MinGW som compiliator
Detta för att endel av mina labbdatorer inte klarar CodeBlocks så då skriver jag koden i ex Notepad och compilierar med MinGW.
Och jag antar att programmet bara kan köras under DOS då?
Jag använder dels MinGW(compiliator) löst.
Och ibland ett program som heter CodeBlocks som är en utvecklingsmiljö med MinGW som compiliator
Detta för att endel av mina labbdatorer inte klarar CodeBlocks så då skriver jag koden i ex Notepad och compilierar med MinGW.
Aha, så du kör GNU. Om MinGW har de nödvändiga conio funktionerna som t.ex. kbhit(), getch(), osv. vet jag inte.
Med "DOS" mena jag att du tar en riktigt gammaldags kompilator från DOS-tiden, t.ex. någon av Borlands kompilatorer. Turbo C/C++ 1.01 kan laddas ner lagligt från Borlands sida nånstans. Ett program kompilerat med en sån kompilator fungerar ju förståss bara under DOS, eller i ett DOS-fönster i Windows.
Men men, det är ju inget krav att exempel programmen skall gå att kompilera för att man skall kunna använda sport.c/h funktionerna.
Med "DOS" mena jag att du tar en riktigt gammaldags kompilator från DOS-tiden, t.ex. någon av Borlands kompilatorer. Turbo C/C++ 1.01 kan laddas ner lagligt från Borlands sida nånstans. Ett program kompilerat med en sån kompilator fungerar ju förståss bara under DOS, eller i ett DOS-fönster i Windows.
Men men, det är ju inget krav att exempel programmen skall gå att kompilera för att man skall kunna använda sport.c/h funktionerna.