Digitalt elände med frågor om hjälp

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Kjelle

Inlägg av Kjelle »

Nå, hur gick det ?

Kjelle
Byggaren

Inlägg av Byggaren »

Det slutade lyckligt, som tur var. Jag fick lämna tillbaka DILOG-n och DVD-n och byta till en DVD med inbyggd digitalbox efter att diverse missförstånd om Boxerabonnemanget hade utretts. De trodde jag redan hade ett sådant för Tv-n. Så de utgick från att jag skulle behöva ett 'hängabonnemang' för DVD-n oxå. Något som inte alls behövdes.

På köpet har jag nu bara två fjärrkontroller att hantera + den till VCR-n som ännu inte är inkopplad. Det kommer att kunna gå att spela upp från VCR-n, men eftersom de slutat med RF-signal i antenn in från digitalboxarna, så går det inte att spela in på den. Bara spela in från Tv-ns bild och den bilden tittar jag på, så den behöver jag inte spela in.

DVD-n är Pioneers med X på slutet i modellbeteckningen och jag får bränna ner på dvd-skivor det jag vill spara för längre tid. Annars är det HD-n i första hand som gäller. Enkelt och bekvämt, men lite långsammare än DILOG-ns i programmering för timerinspelning. Å andra sidan har den inte kladdat en enda gång (peppar, peppar, ta i trä').

Därmed är allt klart utan att jag förlorade en krona på kuppen. Det kallar jag för verklig kundservice, när ord som: "vi vill bara ha nöjda kunder" visar sig inte bara vara ord, utan oxå innehåll (tur att jag inte köpte hos något av de många elektronikvaruhusen :glasogon: )

Du får ha många tack för dina tips och råd, som dessvärre inte hjälpte mig då konflikten låg i DILOG-n tillsammans med övrig utrustning.

8)
Skriv svar