Det är faktiskt så att jag inte har glömt pull-down. Jag har ägnat morgonen att löda fast de dioder som saknades på motorstyrningskorten, men det hjälpte inte. Som man kan se på kopplingsschemat till motorstyrningen så använder jag 10k motstånd på alla ingångar.
Jag har ej heller något oscilloskop.
Det konstiga är att motorn är tyst och fungerar precis som den ska då ingångarna är kopplade till gnd via pull-down, men då jag kopplar in ingångarna direkt till gnd (inte genom PICen) så börjar det brusa och motorn verkar ha flytande ingångar.
Stegmotordrivare klarar bara en motor åt gången!? [Löst]
Jag hittade problemet!
PICen hade ett eget kretskort och motorstyrningen en annan. Problemet med de brusande motorerna berodde på att sladden som länkade ihop gnd på motorstyrningen och gnd på PICen var för lång, den går nämligen från motorstyrning, till nätagg och sedan till PICen. Jag provade att dra en kort sladd direkt från motorstyrningens gnd till PICens gnd och det var knäpptyst.
Kan även tillägga att motorerna piper med en hörbar frekvens utan de extra dioderna som Chribbe76 påpekade men är icke hörbara nu med de extra dioderna.

PICen hade ett eget kretskort och motorstyrningen en annan. Problemet med de brusande motorerna berodde på att sladden som länkade ihop gnd på motorstyrningen och gnd på PICen var för lång, den går nämligen från motorstyrning, till nätagg och sedan till PICen. Jag provade att dra en kort sladd direkt från motorstyrningens gnd till PICens gnd och det var knäpptyst.
Kan även tillägga att motorerna piper med en hörbar frekvens utan de extra dioderna som Chribbe76 påpekade men är icke hörbara nu med de extra dioderna.