Proxxon MF70 till CNC
Snakade lite med han som räknar på jobben på jobbet.
Skulle man lägga det som ett jobb där så skulle en platta kosta ungeför 120-130kr trode han.
Men nu blir det ju inte så utan det blir hemfix, så jag ska räkna lite på det själv vad jag kan tänkas villja ha
Vad är för mycket tycker ni?
Det som kommer att ingå i kittet är i så fall
3st fäst plattor
12st distanser
3st kopplingar mellen gängstången och motorerna av något slag.
Spånar fortfarande hur de ska se ut, har 3 alt.
Skulle man lägga det som ett jobb där så skulle en platta kosta ungeför 120-130kr trode han.
Men nu blir det ju inte så utan det blir hemfix, så jag ska räkna lite på det själv vad jag kan tänkas villja ha

Vad är för mycket tycker ni?
Det som kommer att ingå i kittet är i så fall
3st fäst plattor
12st distanser
3st kopplingar mellen gängstången och motorerna av något slag.
Spånar fortfarande hur de ska se ut, har 3 alt.
Jag har ju ändå en del grejer, så frågan är ifall jag verkligen är intresserad av ett kit. Till exempel har jag 3st aluminiumbussningar som jag svarvat till som passar axlarna. De är väl cirka 20-30mm långa. Jag hade tänkt borra hål från sidorna och gänga så man kan sätta i en skruv som håller fast skarven i axeln. Det känns ju ändå lite synd om man stått och svarvat och grejat i onödan.
Men om jag skulle kunna använda de adaptrarna och de passar med dina motorfästen så är det ju klockrent.
120-130kr per platta säger du. Och det borde bli 3 plattor? Så säg typ 300-500kr för ett komplett kit? När det gäller distanserna så borde man ju kunna hitta några färdiga, eller eventuellt ett rör som man kapar till? Det sparar ju en del tid/arbete.

120-130kr per platta säger du. Och det borde bli 3 plattor? Så säg typ 300-500kr för ett komplett kit? När det gäller distanserna så borde man ju kunna hitta några färdiga, eller eventuellt ett rör som man kapar till? Det sparar ju en del tid/arbete.
Jojje: Trögt....
Har rivit ut vårt sovrum på övervåningen i stället.
Kan numera bäst liknas vid en råvind med oisolerat yttertak
och nakna golvbjälkar så lillasyster är lagd på is till dess att rummet
är beboeligt igen. Men att klämma dit tre stegisar på Proxxonen kan man
ju alltid hinna med!
De stegmotorer jag fick till syrran är väl en achnüng stora till den, har
du lämpliga?(á lá NEMA23?)
Wahlman: Jag är definitivt med på ett komplett kit(platt, dist och kopp).
Wombat
edit: stavning, Jolle.

Har rivit ut vårt sovrum på övervåningen i stället.
Kan numera bäst liknas vid en råvind med oisolerat yttertak
och nakna golvbjälkar så lillasyster är lagd på is till dess att rummet
är beboeligt igen. Men att klämma dit tre stegisar på Proxxonen kan man
ju alltid hinna med!

De stegmotorer jag fick till syrran är väl en achnüng stora till den, har
du lämpliga?(á lá NEMA23?)
Wahlman: Jag är definitivt med på ett komplett kit(platt, dist och kopp).
Wombat
edit: stavning, Jolle.

wombat:
Just nu har jag bara 51 och 76-motorer hemma, men ska väl hämta upp flera snart. Då kan jag ta med det du vill ha.
Men Nema23 är väl storleken på motorns footprint, alltså hålavstånd å sånt. Så det är såna du fick med till Lillsyrran. Du menar nog 57STH41-motorer. Dom är lite kortare än 57STH51-motorerna.
Just nu har jag bara 51 och 76-motorer hemma, men ska väl hämta upp flera snart. Då kan jag ta med det du vill ha.
Men Nema23 är väl storleken på motorns footprint, alltså hålavstånd å sånt. Så det är såna du fick med till Lillsyrran. Du menar nog 57STH41-motorer. Dom är lite kortare än 57STH51-motorerna.
Hittade en sida med massa coola grejer till MF:n
Kolla in filmen med verktygsväxlingen!!
http://www.usovo.de/usovoneu/
Kolla in filmen med verktygsväxlingen!!
http://www.usovo.de/usovoneu/
Maha
Det går sakta framåt.
Fick göra en ny platta till Z-axeln, för att hålen till motorn kom för långt bak
(till vänster på bilden). Hade mätt rätt men ritade det fel på ritningen.
Prisförslagen lät helt ok. Kommer att landa på cirka 400-500kr för fästplattor och distanser. Priserna jag skrev innan var + moms
Du kan vara lungn det kommer att köras fram fler.
Chille
Har ej svarvat något än. Vet ej vad jag ska välja för lösning, så det är lite svårt att göra dem i rätt längd. Det lutar åt att köra med en slang tilloch börja med
Det går sakta framåt.
Fick göra en ny platta till Z-axeln, för att hålen till motorn kom för långt bak
(till vänster på bilden). Hade mätt rätt men ritade det fel på ritningen.

Prisförslagen lät helt ok. Kommer att landa på cirka 400-500kr för fästplattor och distanser. Priserna jag skrev innan var + moms
Du kan vara lungn det kommer att köras fram fler.
Chille
Har ej svarvat något än. Vet ej vad jag ska välja för lösning, så det är lite svårt att göra dem i rätt längd. Det lutar åt att köra med en slang tilloch börja med