Jag har ett större antal datablad utskrivna och "indbundna" i pärm med smältlim i ryggen. Detta är anledningen till att min skrivare kan skriva i färg och dubbelsidigt.
När jag ska kolla nya kretsar läser jag oftast igenom databladet som PDF men de delar som jag vet jag kan behöva bläddra i en hel del skriver jag ut, oftast i dektioner (UART för sig osv.)
Affärer med datablad sökes!
Hmmmm... har ju laptop med bra batterier, WLAN och när "andan faller på" och man måste "meditera" en längre stund är det ju enkelt....
Edit: men jag får erkänna att jag gillar läsa på papper bättre än på datorn så saker jag behöver ofta har jag på papper, datablad jag behöver lite då och då är i datorn som PDF.
Edit: men jag får erkänna att jag gillar läsa på papper bättre än på datorn så saker jag behöver ofta har jag på papper, datablad jag behöver lite då och då är i datorn som PDF.
Vad skulle sådant kosta?sodjan skrev:Visst, du kan lika gärna få dom utskrivna på vanligt papper!
(PS: Självklart skämtar jag bara, marknaden för *utskrivna* datablad
måste vara mikroskopisk på gränsen till obefintlig...)
Men ärligt talat så *kan* det vara en finess med att ha ett datablad
utskrivet i början (som nybörjare), men så snart man har lärt sig
att hitta i dom (om vi t.ex talar om PIC datablad), så duger Acrobat
reader alldeles utmärkt. Notera dock att jag ibland skriver ut helt
okända datablad (eller i alla fall de centrala/viktiga sidorna) för att
det går att få lite bättre överblick på papper.
Bara cirka pris!
Det handlar mest om PIC processorer!
Beror på hur det ska "bindas" men med ett enkelt omslag av "mapp" typ,
säg 400:-/100 sidor. PIC datablad brukar ligga på 150-400 sidor beroende
på hur komplex modell det är.
Köp en skrivare själv istället! Det blir *mycket* billigare för dig i längden...
Jag kan fortfarande inte riktigt tro att du är seriös...
EDIT: Någon som inte behöver bekymra sig om skatter, moms o.s.v
kan säkert pressa priset en del...
säg 400:-/100 sidor. PIC datablad brukar ligga på 150-400 sidor beroende
på hur komplex modell det är.
Köp en skrivare själv istället! Det blir *mycket* billigare för dig i längden...
Jag kan fortfarande inte riktigt tro att du är seriös...
EDIT: Någon som inte behöver bekymra sig om skatter, moms o.s.v
kan säkert pressa priset en del...
Precis! Att du vill ha det på papper kan jag till viss del förstå eftersom det då är lättare att ta med och läsa på andra ställen än framför datorn, precis som skrivits tidigare i tråden. Däremot kan det väl inte vara något stort problem att själv tanka ner PDF:en och sedan själv skriva ut den eller lämna till något företag som bara sysslar med sånt. Å andra sidan är det dina pengar så du gör ju som du tycker bäst för dig (OBS. Ingen ironi, även om det kan låta så).