Prislista kretskortstillverkning,dubbelsidigt 30x40cm
-
Jag har inget problem med det annat än att det då blir olönsamt för mig att köpa dina tjänster annat än för småsaker (typ enstaka kort för privatbruk).
Jag skulle antagligen behöva handla lite konsulteri angånde radio (155-165MHz marin VHF) men då faller du ju bort totalt pga skatteregler och avsaknad av F-skatt.
Jag skulle antagligen behöva handla lite konsulteri angånde radio (155-165MHz marin VHF) men då faller du ju bort totalt pga skatteregler och avsaknad av F-skatt.
För att jag inte bryr mig? 
Tror skatteverket har bättre saker för sig än att raida mig för att jag etsar ett kretskort i veckan...
limpan4all, så är det med privatpersoner som bara har A-skatt, antingen anställer man dom - tex som konsult, eller så handlar man med företag.
Allt om detta kommer utöver detta raderas, starta en ny tråd fall ni vill...

Tror skatteverket har bättre saker för sig än att raida mig för att jag etsar ett kretskort i veckan...
limpan4all, så är det med privatpersoner som bara har A-skatt, antingen anställer man dom - tex som konsult, eller så handlar man med företag.
Allt om detta kommer utöver detta raderas, starta en ny tråd fall ni vill...
-
On another note, dessa regler gäller ju bara om du har nån som helst inkomst, inte om utgifterna är bara materialkostnad.
Och som jag förstår får man göra avdrag för utrustningar (självklart inte momsen), så det ytterst lilla överskottet kan kvittas ut mot detta, och bara UV lådan kostade 20'000kr så då kan jag göra en del kretskort
Och som jag förstår får man göra avdrag för utrustningar (självklart inte momsen), så det ytterst lilla överskottet kan kvittas ut mot detta, och bara UV lådan kostade 20'000kr så då kan jag göra en del kretskort

-
Eller så startar du en firma, moms och F-skatt mm. Du kan då köpa in all utrustning av "någon" under de två första åren. Därmed få ett fett underskott. Under de två första åren kan du kvitta detta underskott mot din A-inkomst och därmed minska din skatt avsevärt. Sen så kan vi göra affärer vitt och snyggt. hur du sen gör mot vanliga privatpersoner struntar iallafall jag i...
Som sagt, är väl knappast olagligt att ha inkomster från en hobbyverksamhet bara man deklarerar för det, och om ashsama gör det eller inte är inte riktigt min sak IMHO.
jaja.
Ang genomplätering, nej det är ju ganska krångligt, men det var därför jag frågade, jag har en layout som kräver genompläteringar jag tänkte försöka få någon att göra, så det var ju värt att fråga iaf
(Finns ju lösningar med rör/nitar man löder in osv, men i mitt fall är det rätt många genompläteringar det handlar om.)
jaja.
Ang genomplätering, nej det är ju ganska krångligt, men det var därför jag frågade, jag har en layout som kräver genompläteringar jag tänkte försöka få någon att göra, så det var ju värt att fråga iaf

(Finns ju lösningar med rör/nitar man löder in osv, men i mitt fall är det rätt många genompläteringar det handlar om.)
Re: Prislista kretskortstillverkning,dubbelsidigt 30x40cm
Ajaj, jag hade nästan börjat planera å beställa några dubbelsidiga kort av Greger, men synd det där med F-skatten. Jag som (företag) kund åker ju på det annars. Kanske kan beställa ett par kort som "hobbyist och privatperson". Eller har du skaffat F-skatt nu? (Fast det är ett jävla bökande med bokföring och skit, så jag förstår dig fullt ut - och om du bara säljer till privatpersoner så får man se det som en hobby - då är det helt OK. Skriv bara inte något om momsen när det gäller betalning så blir det inget fel - eller: "Detta är hobbyverksamhet, därför tillkommer ingen moms").
Re: Prislista kretskortstillverkning,dubbelsidigt 30x40cm
Näeh ingen f-skattesedel så bör ses som hobbyverksamhet...
Jag köper ju in materialet som privatperson och betalar moms så staten får ju sitt ändå...
Jag köper ju in materialet som privatperson och betalar moms så staten får ju sitt ändå...