Trasigt laddbart AAA-batteri

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Exige

Inlägg av Exige »

Millox: Det låter som en bra idé. Får se om jag gör det sen idag.

Tekko: Det du säger är sant, men jag tror ändå inte att 50-60mA kan skada ett batteri på det sättet. negativ deltaV är väl det bästa sättet att ladda NIMH, men jag får se om jag investerar på en laddare i framtiden.

Henry: Som jag sagt förut så tycker jag att jag skött batterierna mycket väl och om så inte är fallet, borde de i alla fall hålla mer än 15 cylker.
Användarvisningsbild
Exige

Inlägg av Exige »

Millox: Jag ringde kundsupporten och de förstod mig, och sa att de skickar 4 nya batterier, så nu har jag inget att klaga på. :)
peter555

Inlägg av peter555 »

Det verkar som det är någon typ av fabrikationsfel då de är så tillmötesgående.
Användarvisningsbild
Exige

Inlägg av Exige »

Jo, jag tänker lite i de banorna med. För hon var så vänlig och sa att det inte var några problem alls att skicka fyra nya, och det var heller ingen idé att returnera ett batteri för undersökning sa hon.

Men visst har de haft dåliga omgångar eller liknande vid produktionen och löser det på det här sättet så tycker jag det är vad man kan begära av dem. Jag kommer väl i fortsättningen att använda GP-batterier om de håller vad de lovar.
peter555

Inlägg av peter555 »

Ett sånt bemötande ger ju fin reklam för företaget, önskar att alla hade den policyn.
Användarvisningsbild
Exige

Inlägg av Exige »

Jag håller med! Dessutom gynnar det båda parterna.

Nu är jag ute efter en laddare som är "intelligent", gärna -deltaV-avkänning och som har någon typ av skonsam underhållsladdning så att man kan låta batterierna sitta i ett dygn utan att ta skada. Priset bör helst vara under 300 kr. Inte mer än 400 kr i alla fall.
Användarvisningsbild
PHermansson
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av PHermansson »

Gillar min GP Powerbank Smart (GPPB01). Kostade iofs lite mer än 400:-...
Sätt i batterierna, de laddas inviduellt tills de är fulladdade och kan sitta kvar i laddaren. Tar ca 45 minuter från tomt till fullt, medföljer även kabel för att använda laddaren i bilen. Använder delta-V om jag inte minns fel.
Skriv svar