Ja, i början gjorde jag allt för att få "glappfritt" med 2st muttrar varav den ena var fast och den andra hängde i fjädrar och motspänner. Men sen efter lite mer tänkande och lite testande så kom jag fram till att det är absolut onödigt i detta fallet, den är bra som den är med muttrarna, som är färdigköpta ifrån igus.. jag menar, varför hålla på i timmar och tillverka muttrar när de kostar 50kr/sr, och fungerar kanon. Ibland lönar det sig inte att göra allt själv...
Tyvärr så har jag inte så mycket data på matning osv. men det är samma som andra setuper med liknande utrustning som vi är vana vid att se mer och mer här på forumet... Gjorde först egna styrkort med, men efter en massa strul tappade jag intresset för det och köpte jojjes kort istället.. fungerar klockrent. duger mycket bra till sånna här små byggen.
Vad allt har kostat? ptja svårt att säga nu, men tror jag räknade på 4-5000kr med det mesta utom acrylplasten inräknad, då jag fick denna av en kompis.
Vet faktiskt inte några exakta data då det var ett tag sen och iaf jag glömmer fort
Här är några bilder föressten på Y släden med tillhörande "antibackslash" mutterfunktion som jag inte använde mig av
Nu i efterhand kom jag på att jag nog suttit runt 200 timmar i inventor för att få denna klar, men då är minst 2/3 lärotimmar med...