Evighetsmaskin?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

danei:
"Kan du utveckla det där?"

Bara så att det inte blev något missförstånd: Jag syftade på det som var skrivet i länken i första inlägget. :)
Användarvisningsbild
digitaliz

Inlägg av digitaliz »

http://en.wikipedia.org/wiki/Water_fuel_cell

"According to the witnesses, the Meyer cell remained remarkably cold, even after hours of gas production as his system appeared to operate on much smaller current than conventional electrolysis would require."

Om man mäter en pulsad ström med en vanlig multimeter så får man iaf inte riktiga värden... så det kan förklara varför folk tycker att det drar mindre ström än det borde...

Det är väldigt enkelt att beräkna hur mycket gas som skulle produceras med likspänning och sedan göra ett experiment med växelspänning och jämföra. Om man inte vill räkna så kan man ju jämföra experimentellt också. Enda svårigheten är nog att man måste ha en true-RMS amperemeter...
Användarvisningsbild
BEEP
EF Sponsor

Inlägg av BEEP »

DEN MAKALÖSA MANICKEN :)
Användarvisningsbild
Smoothmachines
Kontakt:

Inlägg av Smoothmachines »

Det finns så många som tror de kommit på en evighetsmaskin att när jag var ALU-arbetare på min uppfinnarförening Implementum i Liljeholmen var det jag som fick ta emot de och min tid de fick förbruka.
I vanliga fall var det föreningens rådgivare, KG Ahlstedt som fick ta emot.
Trots att jag inte hade (och inte har...) några teoretiska kunskaper i vare sig konstruktion eller energilära gick det sällan mer än 10 minuter innan man förklarat för uppfinnaren varför det inte kunde fungera.

"Generatorn som utvinner gratisenergi ur bilens fartvind"
"Hissen som går upp och ner tack vare olika motvikter"
"Generatorn som driver motorn som driver generatorn som driver motorn som..."

Jag har till och med fått samtal om idén att inte använda vindkraftsverk för att skapa vind men för att istället producera ström :roll:
Skriv svar