Nästa steg var alltså att få dit en massa knappar på min kontrollenhet.
Det finns flera vägar att gå då man skall koppla in hela klabbet till Mach3.
1. Tangentbordet. Man kan via "Keygrabber" tilldela vissa knappar på tangentbordet att utföra vissa kommandon men om man tex tar knapp "X" och tilldelar den kommandot "Nolla X" så kan du inte använda den knappen till att skriva X från tangentbordet så länge "Keygrabber" kör. Denna funktion slås av då du går ur Mach3.
2. Man kör ett tangentbord och hackar ett annat, alltså plockar ur processorn och kopplar knapparna från kontrollpanelen direkt till den. Då kan du använda kontrollpanelen men inte dom knapparna som har tagits i anspråk. Jag menar att dom knappar från kontrollpanelen du kör i "Keygrabber" låt oss säga "K" kan alltså inte användas av det vanliga tangentbordet förrän du har gått ur Mach3 men man behöver ju inte tilldela kontrollpanelen dom vanligaste knapparna.
3. Man programmerar om processorn eller kör på en PIC så att man inte kör ut dom standardkoderna MAME som de flesta tangentbord har.
4. Man kan använda en spelenhet tex en gamepad som inte krockar med tangentbordets MAME.
5 Man kan använda sig av Ultimarcs IPAC2/4 som programmeras direkt från keygrabber och inte heller använder sig av standardkoderna i MAME.
Så långt har jag kommit genom sökande på internet mm. Har någon annan något att tillägga så är ni välkomna

Per