[Edit] Nån som kan etsa ett litet kort innan torsdag? *lös
- prototypen
Jo problemet var att Xelon inte var så haj på Eagle (PC) och jag kör McCad på Mac och det går ju inte ihop så bra ihop. Xelon kunde ha exporterat en gerberfil men jag har (ännu) inte betalt för min gerberwiever (den fria versionen har stora begränsningar) så jag kan inte skriva ut en layout från det programmet.
Jpeg blev suddigt i kanten, försökte att lägga nya linjer och paddar på och sedan ta bort jpegbilden men paddarna blev inte runda så det såg inte snyggt ut.
Lösningen blev att lägga en vanlig layout och jämföra papperskopior med varandra och flytta tills det såg hyffsat ut.
Det är inte något kretskort mera ett konstverk eller namnskylt så jag tog min konstnärliga frihet och gjorde det.
En PDF hade säkert löst det hela men tiden var knapp men om någon kan skicka en pdf från Eagle så ska jag titta om den går att skriva ut hos mig. PDF konvertering ligger under utskrift i Mac så pdf är väl ungefär som en lång skrivarkabel.
Mönsterkortet ligger nu (tisdagmorgon) här och ska skickas med post på eftermiddagen så Xelon har det på onsdag (hoppas posten klarar det även denna gång).
Om Xelon vill så kan han säkert lägga upp en bild på hur det blev, men det är han som "äger" utformningen och bestämmer om han vill publicera sitt verk.
Prototypen
Jpeg blev suddigt i kanten, försökte att lägga nya linjer och paddar på och sedan ta bort jpegbilden men paddarna blev inte runda så det såg inte snyggt ut.
Lösningen blev att lägga en vanlig layout och jämföra papperskopior med varandra och flytta tills det såg hyffsat ut.
Det är inte något kretskort mera ett konstverk eller namnskylt så jag tog min konstnärliga frihet och gjorde det.
En PDF hade säkert löst det hela men tiden var knapp men om någon kan skicka en pdf från Eagle så ska jag titta om den går att skriva ut hos mig. PDF konvertering ligger under utskrift i Mac så pdf är väl ungefär som en lång skrivarkabel.
Mönsterkortet ligger nu (tisdagmorgon) här och ska skickas med post på eftermiddagen så Xelon har det på onsdag (hoppas posten klarar det även denna gång).
Om Xelon vill så kan han säkert lägga upp en bild på hur det blev, men det är han som "äger" utformningen och bestämmer om han vill publicera sitt verk.
Prototypen
- prototypen
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- prototypen
Jo det var nog någon server som inte ville släppa ifrån sig information.
Jag har laddat ner filen och det går alldeles utmärkt, kortet är ca 29 x 48 mm och skulle gått bra att etsa efter.
Det var lite tidsbrist igår som gjorde att det blev mera göra än tänka efter.
Kortet är postat så vi får väl höra om det kommer fram i morgon.
Prototypen
Jag har laddat ner filen och det går alldeles utmärkt, kortet är ca 29 x 48 mm och skulle gått bra att etsa efter.
Det var lite tidsbrist igår som gjorde att det blev mera göra än tänka efter.
Kortet är postat så vi får väl höra om det kommer fram i morgon.
Prototypen
- prototypen
Kan inte låta bli denna lilla reklamslogan nu när Apple har bytt processorJimmyAndersson skrev:
Kul att du använder Mac förresten!![]()
"Vad gör en Intel-krets i en Mac?
Betydligt mer än den någonsin gjort i en PC"
Mac forever, jag har inte tid att tjafsa med PC jag har datorn för förenkla livet.
Jo jag har fler PC än Mac men PC används bara som leksaker, Maccen jobbas det med.
Prototypen
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- prototypen
Använder själv CutePDF writer det är gratis, inte koll på om det är shareware eller freeware, men det kostar inget och det är ingen begränsad tid.
- prototypen
- prototypen
- prototypen