19"-"stativ"

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
B1n4ry
EF Sponsor
Inlägg: 1317
Blev medlem: 30 november 2005, 20:02:50
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry »

Dubbelprofil används t.ex. när man monterar stora tunga enheter typ slutsteg eller dimmrar. Då sitter det en dubbelprofil i varje hörn och i bakkant använder man de inre hålen.

Sedan i datorsammanhang så finns det en del PDUer och KVM-burkar som kan placeras mellan två rack genom att använda dom inre hålen.

Jag rekomenderar helt klart dubbelskenorna då dom är i stål vilket ger tunnare godstjocklek än enkelskenorna i alu. Det kan vara lite stökigt att få fast korgmuttrarna i dom små aluskenorna. Finns nog iofs enkelskenor i stål oxå...

//B1N4RY
Användarvisningsbild
Stuggi
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 december 2005, 00:09:51
Ort: Jakobstad, Finland
Kontakt:

Inlägg av Stuggi »

13th.Marine skrev:Okej, fattar inte vad, öööh, "fyrkanterna" som sitter på "insidan" ska vara till.

Hmm, får ev ett rack av en vän som tycker det är ivägen. Men men annars lär vi väl få se en bygglogg här =)
Fyrkanterna fäster man korgmuttrarna i.

B1n4ry: Det finns olika korgmuttrar för olika godstjocklek. Och de lister jag länkade till är i stål, både dubbel och enkelvarianten.
Användarvisningsbild
13th.Marine
EF Sponsor
Inlägg: 7265
Blev medlem: 31 december 2004, 16:26:37
Ort: Trelleborg

Inlägg av 13th.Marine »

Stuggi: det visste jag =)
Min fråga var kanske lite dåligt formulerad men B1n4ry förklarade de "inre" hålens användning.
Användarvisningsbild
Stuggi
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 december 2005, 00:09:51
Ort: Jakobstad, Finland
Kontakt:

Inlägg av Stuggi »

Ah, jag läser tydligen lite väl snabbt. :D
Användarvisningsbild
13th.Marine
EF Sponsor
Inlägg: 7265
Blev medlem: 31 december 2004, 16:26:37
Ort: Trelleborg

Inlägg av 13th.Marine »

Lätt hänt, är själv väldigt duktig på det.
Kan bli väldigt roliga rubriker mm. =)
Skriv svar