320x240pixlars display och funderingar...
Hej.
Nu lånar jag tråden lite bara om det är ok.
Jag har länge velat ha en 320x240 monokrom LCD med inbyggd SED1335 eller liknande controller och
bakgrundsbelysning för inkoppling till paralell porten till datorn.
Men jag har inte hittat nåt intressant, har kollat på EIO o Crystalfontz.
Sen finns det säkert nåt åp ebay men jag vill inte köpe därigenom
Är det nån som vet var kan kan köpa såna LCDer
eller nån som har en sån LCD till salu så hojta gärna till via PM eller i tråden.
Nu lånar jag tråden lite bara om det är ok.
Jag har länge velat ha en 320x240 monokrom LCD med inbyggd SED1335 eller liknande controller och
bakgrundsbelysning för inkoppling till paralell porten till datorn.
Men jag har inte hittat nåt intressant, har kollat på EIO o Crystalfontz.
Sen finns det säkert nåt åp ebay men jag vill inte köpe därigenom
Är det nån som vet var kan kan köpa såna LCDer
eller nån som har en sån LCD till salu så hojta gärna till via PM eller i tråden.
Jodå, et gjorde jag men de va inte vad jag va ute efter.
Då denna LCD ska vara till ett projekt jag gör så behöver den vara 320x240.
Men jag kollade på Crystalfontz och hittade:
http://www.crystalfontz.com/products/32 ... T_v1.1.pdf
De är precis vad jag har letat efter men är den något att ha?
//Emil
Då denna LCD ska vara till ett projekt jag gör så behöver den vara 320x240.
Men jag kollade på Crystalfontz och hittade:
http://www.crystalfontz.com/products/32 ... T_v1.1.pdf
De är precis vad jag har letat efter men är den något att ha?
//Emil
Nå, jag blev uppringd idag av ScanCraft som undrade hur det låg med displayen och jag beslöt att beställa ett st. Det skulle först komma efter semestern men nu visar det sig att det ligger på lager så jag ska beställa det "direkt".
Det blir alltså ett QVGA med touch + kontaktdon + controllerkrets. Controllerkretsen "syns" från µC som ett 256KB minne, sedan är resten programmering.....
Det blir alltså ett QVGA med touch + kontaktdon + controllerkrets. Controllerkretsen "syns" från µC som ett 256KB minne, sedan är resten programmering.....
Oj, de va ju inte farligt!
Jag trodde minst det dubbla. Hmm, skulle va kul att koppla in en sådan te AVR32an och se hur bra det fungerar.
Så, det finns ingen channs att man kan få köpa en också?
Om du nu kan fixa det vill säga.
Sen så vart det något fel på min order från SparkFun så min display som skulle komma därifrån kommer inte (har inte gjort om beställningen än).
Men kan man fåtag på en QVGA + Touch så kan man ju vänta lite med att köpa en display från SparkFun då SparkFun displayen skulle kosta ca 700kr totalt till Sverige.
*Hehe, drömmer om allt kul man kan göra med QVGA + Touch + AVR32 + många roliga idéer...
*
//Emil
Jag trodde minst det dubbla. Hmm, skulle va kul att koppla in en sådan te AVR32an och se hur bra det fungerar.

Så, det finns ingen channs att man kan få köpa en också?

Om du nu kan fixa det vill säga.
Sen så vart det något fel på min order från SparkFun så min display som skulle komma därifrån kommer inte (har inte gjort om beställningen än).

Men kan man fåtag på en QVGA + Touch så kan man ju vänta lite med att köpa en display från SparkFun då SparkFun displayen skulle kosta ca 700kr totalt till Sverige.
*Hehe, drömmer om allt kul man kan göra med QVGA + Touch + AVR32 + många roliga idéer...

//Emil
För mitt provpaket kommer jag att hamna på 700:- + moms, om jag får en extra kompispris kan jag inte svara på, jag ska stycka ihop ett testprojekt och sedan kan det bli tal om ett antal hundra display/år så det är inte osannolikt att jag får lite extra prova-på rabatt.
För att köpa är det bara att kolla med ScanCraft, dom är trevliga.
Jag funderar på att programmera ett vektor-ritpaket så att jag från annan applikation kan skicka kommandon ("Rektangel, storlek X,Y, Start X,Y...") på något vis (serieport kanske), detta ville göra det extremt enkelt att bygga applikationer med en färdig betjäningsenhet.
Kanske man ska göra plats till färdiga vektor-ritningar som man sedan kan scala, då kan man rita en installation, pekas det då på en del av den installation kan den zooma fram och resten zooma bort osv.... kan se tvärhäftigt ut ju.
För att köpa är det bara att kolla med ScanCraft, dom är trevliga.
Jag funderar på att programmera ett vektor-ritpaket så att jag från annan applikation kan skicka kommandon ("Rektangel, storlek X,Y, Start X,Y...") på något vis (serieport kanske), detta ville göra det extremt enkelt att bygga applikationer med en färdig betjäningsenhet.
Kanske man ska göra plats till färdiga vektor-ritningar som man sedan kan scala, då kan man rita en installation, pekas det då på en del av den installation kan den zooma fram och resten zooma bort osv.... kan se tvärhäftigt ut ju.
Då så, grejer i handen! 
Själva displayen är alltså QVGA, bildytan är ca: 71*53mm, interfacekretsen är en 100 pinnars krets och sedan är det ett kontaktdon till kabeln mellan, marigt att hempula kretskort till då det är ytmonterat och pisslitet.
I sladden till displayen ingår ledarna till touch-screenen.
Så nu är det bara att jobba lite.... och jag som inte har något att göra
EDIT: Med porto och klabbet blev det 4-siffrigt: 1091:- sköna pengar..... så det får gå på firman eller jag fakturerar min arbetsgivare..... det får tiden utvisa.

Själva displayen är alltså QVGA, bildytan är ca: 71*53mm, interfacekretsen är en 100 pinnars krets och sedan är det ett kontaktdon till kabeln mellan, marigt att hempula kretskort till då det är ytmonterat och pisslitet.
I sladden till displayen ingår ledarna till touch-screenen.
Så nu är det bara att jobba lite.... och jag som inte har något att göra

EDIT: Med porto och klabbet blev det 4-siffrigt: 1091:- sköna pengar..... så det får gå på firman eller jag fakturerar min arbetsgivare..... det får tiden utvisa.