Ha ha, jag har massor med gamla datordelar. T.o.m. ett gammalt fungerande moderkort med 8088 processor. 2st 20Mb MFM diskar. Diverse Seagate 20-40 mB diskar, Hardcard, gamla minnen, disketter 5 1/4" minneskort med drivrutiner för EMM minne mm. mm.TomasL skrev:Har en VIKTOR 286-12 stående med en IBM EGA skärm och WIN 3.1, dock saknar jag en adapter till musen, nån som har en liggande?
Microsoft mus till serieport, eller en serieportsmus.
Misstänker att väldigt få av er har sett och använt sånna här bojsänken
Dessutom leker grabben med en gammal Tranfordator 286:a på 10mHz med "ny" Bios (Anno 1986) i som klarar 3 1/2" disketter. Förr fick man byta "skalbaggarna" med BIOS-eprom när man uppgraderade. Sedan fick man med en speciell setup-diskett gå in och tala om för datorn exakt hur hårddisken var specad (landningszoner, cylindrar, sectorer, huvuden mm) och hur mycket minne man hade (640kb Ram och 384kb extended på denna Tranfor just nu

Grabben kör Qbasic och spelar gamla DOS spel såsom Packman, Spaceinvaders och höjdaren av alla äventyrsspel Monkey Island Jag har t.o.m. spelet kopierat från orginal på 8 stycken 360kb 5 1/4" disketter

Oj, oj vad nostalgiskt det blev.