Fagge skrev:Jojje, så länge ingen har svarat så är det helt ok att använda Edit & allra helst när det bara gäller minuter emellan!.
OK, men jag själv hade svarat, och jag brukar inte läsa det som står ovanför mitt inlägg. Så om man vill att den personen man bollar med ska läsa, då är det säkrast att skriva ett nytt inlägg.
Jag får väl ge mig angående billiga drivkort, men chansen är stor att det inte blir nåt alls om ribban ligger för högt. Såg föresten att nästan alla kontrollerkort var slut överallt hos Kjell & Co
Det jag syftade på i min fråga var det att ni sa att det var folk som hade problem med kjells styrkort. Men vad som framgick var inte ifall det var alla styrkort eller bara något av de och isåfall undrar jag vilket.
Tack för hjälpen. Jag skall beställa en motor och ett kort ifrån kjell så fort det dimper ner lite pengar på kontot, inte många dagar kvar
Får se ifall det eventuellt dyker upp ett projekt innom de närmsta veckorna. Och När jag läggar upp et projet av något slag så blir det mycket bilder vill jag lova Det brukar ni ju gilla.
Vet nu inte hur en dremel eller motsvarande är konstruerade.
Om inte matnings hastigheten räcker till för att fräsen ska få arbeta utan skärnötning är det mest logiska för mig att sänka fräsmotorns varvtal så att det blir rätt bearbetning (spåntjocklek)
Rpm * Spåntjocklek 0,03mm * antal tänder * diametern = matning i mm/min
Alltså 10000rpm*0,03mm*1st*3mm=900mm/min