Vi har strömavbrott en hel del och jag har löst detta genom att ha 2st 60Ah underhållsfria(inte gelbatterier utan fritidsbatterier) batterier för att i sin tur driva växelriktare..
Jag ville inte ha ett vanligt elverk eftersom jag vill kunna ha det avstängt nattetid och dessutom inte bli utan ström om soppan tar slut och man är på jobbet...
Precis klart förutom lite kabeldragning är nu en gräsklipparmotor och en bilgenerator som ska ladda detta... generatorn är märkt 65A och jag TROR(har inte kommit dit ännu) att den har inbyggd laddningasregulator i den, det är iallafall någon reglering i den men sen kanske går till ett laddningsrelä sen med.. kommer det blir för höga laddströmmar från detta? iom att det inte är som i en bil att det finns annat som drar ström utan den tjänar enbart som laddning om jag inte lastar växelriktarna då...
Sen måste jag väl ha en batteriseparator med

men som sagt, det mekaniska motor- generator blev just klart så jag har inte kommit längre annat än att mätt upp så att de tkommer spänning från generatorn...