Operera in RFID-tagg i handen
Just med att stoppa taggarna i händerna är vanligt pga den lösa hud som finns mellan tumme och pekfinger. Lätt och smidigt. Vanligtvis sätts de mindre modellerna in med en rejäl kanyl (den är obehagligt grov, närmar sig 1 mm i diameter) och de större med ett kirurigskt ingrepp. Plastikkirurger gör det mer än gärna för ett par hundra kronor. Såret är väldigt litet eftersom de endast gör ett tillräckligt stort ingrepp för att sticka in skiten under huden. De flesta såna här ingrepp läker fortare än många piercingar.
Fan, påminner mej om när jag slog i tumnageln en gång och det kröp in nån slags infektion. Efter fem dar satt nageln fast i de yttersta tre millimetrarna av kanterna men i mitten var det fyllt med var. Gjorde ont som SATAN så jag var tvungen att köra in en stor nål rakt under nageln för att kunna klämma ut skiten. Fy fan.chille skrev: hmm.. iofs.. jag har ju en liten skada. Fick in något skit under tumnageln som fastnade där så det växte igen för någon vecka sedan. Nu blev kroppen ledsen och så dog huden runt om så skiten trillade ut. [...]

Mailade KirurgCentrum igår utan framgång...
Det finns möjligtvis ingen här som känner till någon som kan fixa det? Det behöver inte rimligtvis vara i stockholm. Jag kan nog resa runt i norra delen av landet utan problem. Får helt enkelt offra en permis och boka om resan till den staden.

Ska söka vidare, tänker inte ge upp än. Även om det inte lät så lovande.Hej !Vi sysslar inte med den sortens verksamhet, tyvärr, och känner inte
heller till någon annan.
Det finns möjligtvis ingen här som känner till någon som kan fixa det? Det behöver inte rimligtvis vara i stockholm. Jag kan nog resa runt i norra delen av landet utan problem. Får helt enkelt offra en permis och boka om resan till den staden.

En annan klassiker är ju att köra ett glödgat gem eller liknande genom nagel. Det gör nog mindre ont.gunne skrev:[
Fan, påminner mej om när jag slog i tumnageln en gång och det kröp in nån slags infektion. Efter fem dar satt nageln fast i de yttersta tre millimetrarna av kanterna men i mitten var det fyllt med var. Gjorde ont som SATAN så jag var tvungen att köra in en stor nål rakt under nageln för att kunna klämma ut skiten. Fy fan.
Ska man göra ett hål genom nageln utan att skada frisk vävnad under, är det en riktigt bra metod. Jag tror inte att en injektionsnål är alls lika bra. Den är för smal i spetsen. Dessutom är sannolikheten att man har ett gem något större. Ja har inte haft behovet själv. Men min far kan intyga att det funkar bra.
Apotek? Plus att om man behöver volym så finns ju hypodermiska nålar, gjorda för injektioner rakt in i hjärtat (de är ca 1mm i diameter och 20cm långa
) Dock kan de vara svårare att hitta
EDIT: Jag tänkte nog att man skulle sticka in den under nageln då man kan suga med en kanyl så behöver den inte vara så fasligt grov.

EDIT: Jag tänkte nog att man skulle sticka in den under nageln då man kan suga med en kanyl så behöver den inte vara så fasligt grov.
- JimmyAndersson
- Kontakt: