Iom att du redan transplanterat spelet till ett nytt kretskort, så verkar det ju inte vara just denna kassett som är det primära, utan spelet som sådant.
Är det värt besväret att försöka laga det när det går att införskaffa till en hyffsad peng.
https://www.tradera.com/item/340668/729 ... intendo-64
Reparation av spel till Nintendo 64 som ej längre håller spardata
-
Christer_A
- Kontakt:
Re: Reparation av spel till Nintendo 64 som ej längre håller spardata
Som sagt så har jag alltför många minnen med detta original. Detta har bara varit i min ägo, och är därmed oersättligt. Jag kan passa på att nämna när detta började så införskaffade jag ett komplement till exemplar för att kunna spela spelet överhuvudtaget. Jag har hört av mig till en annan elektronikreparatör i trakten som förhoppningsvis kan lösa det. Kretskortet är ju egentligen inte själva spelet, utan ROM-chippet som det ligger på.Christer_A skrev: ↑1 maj 2026, 18:45:50 Iom att du redan transplanterat spelet till ett nytt kretskort, så verkar det ju inte vara just denna kassett som är det primära, utan spelet som sådant.
Är det värt besväret att försöka laga det när det går att införskaffa till en hyffsad peng.
https://www.tradera.com/item/340668/729 ... intendo-64
Med vänliga hälsningar,
"Skull Kid"
-
Christer_A
- Kontakt:
Varför inte köpa ett spel och flytta "ditt" rom dit då? Du har ju i princip redan gjort det.
Blir nog billigare än att hitta någon som kan laga det iom. att du ev. hade tänkt att betala någon för det...
Blir nog billigare än att hitta någon som kan laga det iom. att du ev. hade tänkt att betala någon för det...
God morgon.
Ja Christer. Jag tog reda på att detta baseball-spelet som jag förstår samma insida som Ocarina of Time. Dock så fungerar det ändå inte. Jag har testat med original SRAM-chippet och samma SRAM från baseball-spelet som satt på det nya kretskortet från början. Jag vet inte om det kanske beror på det lilla åtta-bens chippet som jag tror kallas volt-regulator. Originalet på mitt gamla Ocarina of Time har ett ben avbrutet. Dock inte helt, men jag har inte vad jag kommer ihåg testat med det än.
Om jag på något sätt skulle kunna löda fast det istället för ersättaren som sitter där just nu. Ingen aning om de två chippen är identiska men jag antar det. Kanske ändå värt att pröva dock.
Med vänliga hälsningar,
"Skull Kid"
Ja Christer. Jag tog reda på att detta baseball-spelet som jag förstår samma insida som Ocarina of Time. Dock så fungerar det ändå inte. Jag har testat med original SRAM-chippet och samma SRAM från baseball-spelet som satt på det nya kretskortet från början. Jag vet inte om det kanske beror på det lilla åtta-bens chippet som jag tror kallas volt-regulator. Originalet på mitt gamla Ocarina of Time har ett ben avbrutet. Dock inte helt, men jag har inte vad jag kommer ihåg testat med det än.
Om jag på något sätt skulle kunna löda fast det istället för ersättaren som sitter där just nu. Ingen aning om de två chippen är identiska men jag antar det. Kanske ändå värt att pröva dock.
Med vänliga hälsningar,
"Skull Kid"