Klippa upp en ölburk för att lägga mellan cuckbackar och arbetsstycke.

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Re: Klippa upp en ölburk för att lägga mellan cuckbackar och arbetsstycke.

Inlägg av Glenn »

Ganska säker på att nån postat en länk till en säljare på aliexpress eller liknande som sålde tolkstål på löpmeter billigt, för då tänkte jag att "Ah, bra nästa gång jag behöver"..

Men för det TS vill göra behövs ju inte sånt..

Jag har ju fö en stor mängd aluplåt typ 0,2mm? (minns ej exakt) tjock av nån mjukare typ än colaburkar som jag använt till bland annat sånt här.

Jag har tänkt att jag ska klippa upp den i A4-stora bitar och försöka kränga på tradera för hobbyändamål i många år men det blir aldrig av.

..Den där plåten köpte min farsa på nån konkursauktion för ~40 år sen och han donerade den till mej vid nån flytt, den har använts till MÅNGA saker under årens lopp,
farsan har byggt husbil med den (mellan frigolit och plast), jag har lagat avgassystem och tak med den, jag har lödit ihop saker av den, jag har
slagit in paket med den, jag har byggt reflektorer av den , gjort toppllockspackningar och den har använts som shims till en massa saker..

Just ja, jag har den mellan mina två passerkort i min badgehållare på jobbet också, för att dess rfid inte ska störa varann..

..Ändå är det nog några hundra meter kvar på rullen.
hummel

Inlägg av hummel »

Om jag behöver skydda ämnen vid montering i chuck eller munstycke så väljer jag tunn mässingsplåt som shims. Vad är fördelen med aluminium?
Användarvisningsbild
säter

Inlägg av säter »

Att det är gratis kanske?
Skriv svar