3B4D6012-DDE0-42E9-AE0C-C40DD53AB410.jpg
Så här ser det ut! Här kan man se vart de olika trådarna går i lamphållarens underdel, från flera håll, samt även bolder på den gamla uttjänta strömbrytaren. Jag kan inte minnas att det skulle gått att få fler ljusstyrkor men det kan kanske förklaras av att fjädern i strömbrytaren varit så pass utnött att endast lägena På och Av varit de enda möjliga? Den bruna leder till den kurvade metallplattan på undersidan, vars platta ändar sticker upp på ovansidan (A). Den gröna leder till metallplatta B, och den gula leder till mitten (C).
Jag har inte bråttom, och dryftar även detta med en kollega som utbildat sig till elektriker när vi råkas. (Jag vet att mässingsfoten kan bli strömförande och livsfarlig vid felkoppling, så jag inser faran, och tackar för omtanke. Och hade det varit så enkelt att det funnits en likadan strömbrytare att byta ut den gamla med, hade jag redan fixat det själv. Nu är det knepigare, och jag är intresserad av att lära mig, men lovar att ge upp, om det verkligen inte går. Däremot hoppas jag att kunna lära mig hur man gör och varför osv även med elektroniken i en bordslampa.)
IMG_8617.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.