Senaste kretskortet
Re: Senaste kretskortet
http://oshpark.com/.
Hur smidigt som helst att bara ladda upp Eaglefilen, & slippa krabba med dryga gerberfiler.
Direkt efter uppladdning renderas alla lager & man får förhandsgranska dom innan slutlig beställning.
Hur smidigt som helst att bara ladda upp Eaglefilen, & slippa krabba med dryga gerberfiler.
Direkt efter uppladdning renderas alla lager & man får förhandsgranska dom innan slutlig beställning.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Tack för länken.
En annan får 'krabba' med Gerbers för jag använder inte Eagle utan kör med DipTrace.
En annan får 'krabba' med Gerbers för jag använder inte Eagle utan kör med DipTrace.
Ja, det där verkar ju nice.
Det står f.ö "Plated slots is not supported", det har jag sett på flera PCB-tillverkars regler, hur ska man tolka det ? syftar dom på kantkontakter eller vad ?
Det står f.ö "Plated slots is not supported", det har jag sett på flera PCB-tillverkars regler, hur ska man tolka det ? syftar dom på kantkontakter eller vad ?
"Plated slots" är alla hål som inte är cirkulära och samtidigt genompläterade. Alltså hål som inte kan borras utan måste fräsas innan genompläteringen.
Det såg ju trevligt utFagge skrev:Jag var bara tvungen att testa på att få ett mönsterkort fabrikstillverkat, innan man ger sig på större projekt.
43kr inkl frakt för 3st från OSH.

Ja visst är OSHPark bra därför mina många rekommendationer under åren.
Är de enda jag använder mig av och kommer att använda mig av i fortsättningen och att tillverkingen av korten ligger i USA skadar ju inte så det är inte någon kinatillverkare.
Frakt till Sverige är numera gratis.
Snackade med han som håller i det för ca 2 - 3 månader sedan om en helt plösligt plötsligt skyhög frakt på 8$ mot tror det var 5$ innan och han sade att USPS med internationell frakt hade gjort en höjning med nästan det det dubbla från en dag till en annan utan att han hade en aning om det. Han menade då att han skulle försöka få till någon bra deal med något annat företag för internationella försändeler för han tyckte också den var lite väl hög.
När jag beställde senast för ca 3 veckor sedan så hittade jag internationellt fraktalternativ där det stod 0$ och trodde det var något fel men det vista sig att det inte var så jag frågade honom om han kommit överrens med något fraktföretag att ge de ett ben och båda lungorna och ev ofödda barn för att få igenom en sådan deal.
Han sade dock det att för att få än fler internationella kunder så hade han numera tagit på sig frakten helt själv, så frakt är även gratis utanför USA numera, får dock se hur längre det håller i sig så passa på.
Här är mitt senaste från OSHPark och är första gången jag testade silkscreen och det smetade inte ihop eller flöt ut eller dylikt med tanke på att det är 5mil bredd på de minsta så detta går att läsa utan problem vilket jag trodde skulle bli ett problem:
Samma grund som finns innan i tråden men försökt göra det lite mindre hela tiden och på denna ändrat någon komponentplacering och annat smått så detta är den sista versionen som nu är precis som jag vill ha den, eller i alla fall så liten som det går att få med de grejer som OSHPark tillverkare kan klara vls men det räcker för mig.

Frakt till Sverige är numera gratis.
Snackade med han som håller i det för ca 2 - 3 månader sedan om en helt plösligt plötsligt skyhög frakt på 8$ mot tror det var 5$ innan och han sade att USPS med internationell frakt hade gjort en höjning med nästan det det dubbla från en dag till en annan utan att han hade en aning om det. Han menade då att han skulle försöka få till någon bra deal med något annat företag för internationella försändeler för han tyckte också den var lite väl hög.
När jag beställde senast för ca 3 veckor sedan så hittade jag internationellt fraktalternativ där det stod 0$ och trodde det var något fel men det vista sig att det inte var så jag frågade honom om han kommit överrens med något fraktföretag att ge de ett ben och båda lungorna och ev ofödda barn för att få igenom en sådan deal.
Han sade dock det att för att få än fler internationella kunder så hade han numera tagit på sig frakten helt själv, så frakt är även gratis utanför USA numera, får dock se hur längre det håller i sig så passa på.
Här är mitt senaste från OSHPark och är första gången jag testade silkscreen och det smetade inte ihop eller flöt ut eller dylikt med tanke på att det är 5mil bredd på de minsta så detta går att läsa utan problem vilket jag trodde skulle bli ett problem:
Samma grund som finns innan i tråden men försökt göra det lite mindre hela tiden och på denna ändrat någon komponentplacering och annat smått så detta är den sista versionen som nu är precis som jag vill ha den, eller i alla fall så liten som det går att få med de grejer som OSHPark tillverkare kan klara vls men det räcker för mig.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ja, det var minsan fraktritt
. Jag testade en beställning av tre tvålagers-kort på 36.5x25.4mm

48 kr för tre kort inlusive frakt.Cost
3 boards at $7.15 per batch of three. $7.15
International: Standard First Class Mail $0.00
TOTAL (paid) $7.15
-
Det är en design från schemat till ett multikopter KK styrkort som började på RCGroups för några få år sedan som en dansk gjorde en väldigt bra mjukvara till. Skall vara till en miniquad som jag tänkte slänga ihop någon gång men alla kort som säljs var på tok för stora så jag gjorde detta istället.victor_passe skrev:Henry vad är det för kort?
Det är lite skillnad:
Nu har det hänt saker hos mig också. Har bara hunnit borra och fixa alla vior.
Atmega64m1 - Vissa vet säkert vad m1 kan användas till
Atmega64m1 - Vissa vet säkert vad m1 kan användas till

Hur upplever ni OSHpark prismässigt i jämförelse med itead/seeedstudio ? Iofs är jag ganska övertygad om att itead och seeed as samma tjänst, samma fabrik och samma anställda.
Nackdelen med oshpark e väl att man måste ha fullversionen och inte bara freewareverren av eagle för att de ska acceptera filerna.
Var väl pga detta som olimex slog igen för allmänheten, pga att för många beställde kort gjorda i piratade/crackade verrar av eagle.
Nackdelen med oshpark e väl att man måste ha fullversionen och inte bara freewareverren av eagle för att de ska acceptera filerna.
Var väl pga detta som olimex slog igen för allmänheten, pga att för många beställde kort gjorda i piratade/crackade verrar av eagle.
Jag fick ett par kort från OSHpark idag. Jag använde gratisversionen av eagle utan klagomål.
Ett par småkort för att testa nya XmegaE5. Tre kort kostade 37.50 inklusive frakt.
Ett par småkort för att testa nya XmegaE5. Tre kort kostade 37.50 inklusive frakt.
Som redan nämts; inte alls vilken som helst går. Så länge du har ett program som kan göra gerbers från vilket program som helst och går efter deras riktlinjer i cam filen och således alltså inte nödvändigtvis Eagle så går det lika bra att använda det där. En brd direkt från Eagle går lika bra och det spelar ingen roll vilken version, gratis eller fullversion går förstås precis lika bra och annars hade de nog inte fått så många hobbyister som kunder som de har runt om i världen.Tekko skrev:Hur upplever ni OSHpark prismässigt i jämförelse med itead/seeedstudio ? Iofs är jag ganska övertygad om att itead och seeed as samma tjänst, samma fabrik och samma anställda.
Lägger man till guldplätering i priset, som numera alltid är standard och ingår i priset hos OHSpark, så skulle jag nog gissa på att alla andra är dyrare upp till en viss storlek men har inte räknat på detta då mina kort bara kostar runt 14:-. Sedan tillkommer ju också frakt men inte hos OSHpark.
Testade seedstudio med mina kort för en tid sedan men de var inte lika bra som OHSpark som alltid gör de det exakt som de är i Eagle medan seedstudio bla hade tagit bort en 6mils jordlinje helt utan orsak vilket skapade ökade störningar, så det var bara att slänga de korten, och sedan hade de förstorat upp text som inte skulle förstoras upp vilket gjorde att det inte fick plats på kortet och de hade bara kapat av det så hälften var kvar. Texten var dock inom deras DRU så det var sista gången jag använde de för dessa kort.